פודיק - Foodik

בצלים ממולאים מקורמלים עם אורז עגול ושמיר

דרגו את המתכון: 
13 אהבו
5659 צפיות
צפו בסרטון הוידאו של המתכון
בצלים ממולאים מקורמלים עם אורז עגול ושמיר
מנות
5
קושי:
בינוני
זמן הכנה
30 דקות
זמן בישול
שעה ו-45 דקות
זמן כולל
שעתיים ו-15 דקות

ארוחה צמחונית לשבת

מתכון טבעוני לבצלים ממולאים מקורמלים עם אורז עגול, שמיר, מיץ לימון טרי, מלח פלפל ושמן זית! קל מאוד להכנה, כל שנותר לכם הוא לצפות במתכון הוידאו בערוץ היוטיוב של פודיק ולעקב אחר ההוראות, אשמח אם תירשמו כמנויים לערוץ ותלחצו על הפעמון. מדובר בארוחה / תוספת מושלמת לשבת או לכל יום בשבוע ולכל זמן! ניתן לאכול את המנה קרה או חמה. אם אתם רוצים עוד מתכון פנומנלי כנסו למתכון לבצלים ממולאים צמחונים בטעם בשרי שלא תרצו להפסיק לאכול! יש לי באתר עוד מתכונים מעולים לממולאים.

מטבח:   מטבח ישראלי
שיטת בישול:   בישול בסיר
כשרות:   פרווה
9 / 0 מרכיבים
מרכיבים
10 / 0 שלבים
אופן ההכנה
  • מרתיחים מים בסיר גדול

  • שופכים לקערה כוס אורז עגול (נפח 250 מ"ל) ושוטפים עם מים עד שהמים שקופים, חותכים 1 צרור שמיר בלי גבועים דק דק ומוסיפים לקערה עם האורז, חותכים לימון וסוחטים לתוך הקערה, מוסיפים 4-5 כפות שמן זית (או פחות - לשיקולכם), כפית דבש (לא חובה), מוסיפים כחצי כפית פלפל שחור וכפית וחצי מלח (ניתן להוסיף יותר או פחות לפי טעמכם האישי), מערבבים הכל היטב.

  • חותכים את ראשי הבצלים ומקלפים את הקליפה החיצונית, מבצעים חתך עד לחצי / שלותשרבע גובה הבצל ומכניסים לסיר למים הרותחים לבישול קליל של כ-12-13 דקות בלבד ומוציאים למי קרח לקירור.

  • לאחר שהבצלים התקררו תתחילו להפריד את שכבות הבצל בעדינות ושמרו בצד, שמרו 3 "לבבות" מ-3 בצלים וחתכו אותם גס, תוסיפו לתערובת המילוי.

  • קחו כל פעם כ-1 כף הוסיפו לקצה הקליפה שהפרדתם וגלגלו בעדינות לאט לאט את כל הקליפות (זה בעצם המילוי, אסור שיהיה יותר מדיי מילוי כדי שזה לא יתפרק). שמרו את כל הבצלים הממולאים בצד.

  • לסיר נמוך בקוטר 28-30 תוסיפו שמן זית, תוסיפו את הבצלים לסיר בצורה מסודרת כאשר החתך מופנה כלפי מטה, הוסיפו 2-3-4 ענפי שמיר מלמעלה ועוד קצת מלח פלפל ושמן זית, הדליקו את האש לעוצמה בינונית וטגנו כ-2-3 דקות.

  • לאחר כ-2-3 דקות הוסיפו כוס 250 מ"ל של מים רותחים או אפילו כוס וחצי עד לכ-חצי-שלושתרבע גובה הבצלים. סגרו עם מכסה והביאו לרתיחה בעוצמת האש המקסימלית לכ-2 דקות. אחרי 2 דקות הנמיכו לעוצמה "3" באינדוקציה או לעוצמת חום בינונית - נמוכה בגז ובשלו לאט לאט עוד כ-שעה וחצי או שעה ו-45 דקות. (לקראת ה-45 דקות האחרונות תפתחו מכסה שהנוזלים יתאדו).

  • אם אחרי חצי השעה הראשונה המים התאדו לכם מהר אתם יכולים להוסיף עוד קצת מים, ניתן לשים צלחת על הבצלים בשלב הראשוני כדי שלא יתפרקו ואז להוריד אותה אח"כ (אני לא עשיתי את זה).

  • לקראת סיום הבישול קחו כף ותבדקו אם הבצל התקרמל מלמטה ואם הוא מספיק רך, אם הוא כזה כמו בוידאו שצילמתי זה הזמן לכבות את האש ולהוציא.

  • ארוחה צמחונית לשבת

    ניתן לשמור במקרר מספר ימים וניתן לאכול את המנה גם קרה! טעים במיוחד! שיהיה בתיאבון

הערות
  • מלח פלפל ושמן זית - כמויות - לפי טעמכם האישי - אפשר להפחית או להוסיף

  • ארוחה צמחונית לשבת

    ניתן להשתמש בבצל סגול או בצל לבן - לא חייב לשלב

  • אם לא אוהבים לימון לא חייב להוסיף

  • למי שרוצה את זה עם בשר ניתן להוסיף לתערובת בשר טחון (כ-250-300 גרם) ולהפחית כחצי מכמות האורז. מומלץ בשר עגל טחון אפילו!

  • אם מצאתם טעות במתכון אשמח אם תכתבו למטה בתגובה. אם אהבתם את המתכון אשמח אם תשתפו ותגיבו איך יצא לכם :)

1 תגובות על: בצלים ממולאים מקורמלים עם אורז עגול ושמיר
שרית
שרית
17 בינואר 2023 בשעה 12:20

תודה על האתר המעולה והסרטונים המצוינים! במה אפשר להחליף את השמיר?

הגב
שחר חן פודיק
שחר חן פודיק
17 בינואר 2023 בשעה 20:28

תודה לך! :) בכל ירוק אחר שתרצי, כוסברה, פטרוזיליה, אולי חצי חצי, מה שתרצי.. אפשר גם בשר אבל אם זה בשר תורידי חצי מכמות האורז כמובן כמו שכתבתי בהערות.

הגב
כתיבת תגובה
מחשבוני המרה
נפחים
משקלים
טמפרטורה
תגיות:
# אוכל ליום שישי # אירוח בופה טבעוני # תוספות לשבת # אוכל לשבת # ארוחת שישי # ארוחת שבת # שישי בצהריים # אוכל לאורחים # בצלים # ליל שישי # ממולאי בצל # בצלים ממולאים # בצלים מקורמלים # בצלים ממולאים מקורמלים # אורז עגול # בצל ממולא טבעונים # בצלים ממולאים טבעוניים # אוכל לאירוח # אוכל לאירועים # מתכונים לאירועים # אירוח בופה # איך להכין בצלים ממולאים מקורמלים # בצלים ממולאים טעימים # בצלים ממולאים בלי סילאן # בצלים ממולאים צמחוני # בצלים ממולאים באורז # בצלים ממולאים מקורמלים צמחוני # בצלים ממולאים מתכון בטוח # מתכון לבצלים ממולאים עם לימון # מתכון לבצלים ממולאים צמחוני # איך מכינים בצלים ממולאים # ממולאים # איך להכין ממולאי בצל # מנות קרות # ארוחות טבעוניות # מתכוני תוספות # תוספות טבעוניות # תוספות קרות לארוחה # אוכל לאירועים משפחתיים # תוספות לארוחת # רעיון לארוחת צהריים # אוכל לפסח # מנות ראשונות # רעיונות לארוחות צהריים # תוספות # תוספות טעימות # תוספות לחגים # תוספת טבעונית # תוספות לארוחות צהריים # תוספות לארוחת צהריים # ארוחות צהריים טבעוניות # רעיון לארוחת צהריים טבעונית # תוספות פרווה # תוספות לארוחה # תוספת פרווה לארוחה # יאבלולו שמבלולו # ליל הסדר מתכונים # ארוחה צמחונית לשבת # מתכונים לתוספות לארוחה # לימון # בצל לבן # אוכל טבעוני # בצל סגול # שמיר # מיץ לימון # תוספות לארוחות # ראש השנה # מאכלים לראש השנה # פסח

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il