פודיק - Foodik

איך להמיר תבניות בגדלים שונים

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
19027 צפיות

יש לכם מתכון לעוגה נהדרת, אך אין לכם את גודל התבנית הנדרשת? רוצים להפוך את העוגה הגדולה שאתם מכינים בדרך כלל למספר עוגות אישיות? או שאולי אתם רוצים להגדיל כמויות ולאפות עוגה גדולה מהרגיל? "פודיק" כאן כדי לעזור לכם להמיר תבניות בגדלים שונים ולהכין את העוגות או המאפים, שעליהם אתם חולמים.

הכירו את התבניות השונות:
לפני שנסביר על המרת תבניות, כדאי שתכירו את התבניות הנפוצות ביותר הקיימות בשוק:
תבניות ריבועיות ועגולות: התבניות הללו בדרך כלל מגיעות בקוטר 22, 24, 26 או 28, אך ישנן גם תבניות גדולות או קטנות יותר. הקוטר לעיתים רשום על התבנית עצמה. אם לא, אתם יכולים למדוד את הקוטר באמצעות סרגל.
תבנית אינגליש קייק (תבנית מאורכת): השימוש המסורתי בתבנית הזו הוא לעוגה בחושה, אך ניתן לאפות בה מגוון עוגות ומאפים. אורכה נע בין 25 ל-30 סנטימטרים.
תבנית מאפינס (תבנית שקעים): תבניות מאפינס מגיעות עם 6, 8 או 12 שקעים, בדרך כלל בגודל בינוני. השימוש המסורתי בתבנית הזו הוא למאפינס, אך ניתן להשתמש בה גם כדי להכין פשטידות וקישים קטנים. לפני שמכניסים את הבלילה לשקעים, חשוב לשמן אותם היטב או להניח בהם נייר אפייה מתאים.
תבנית פאי: זוהי תבנית נמוכה בעלת שוליים מסולסלים או חלקים, שמתאימה לאפיית עוגות פאי, טארטים וקישים. ניתן להשתמש בה גם כדי להכין עוגות ללא תחתית בצק.

כדאי לקרוא >> 14 טיפים שימושיים להכנת בצק שמרים

התאימו את כמות המצרכים לגודל התבנית:
כשאתם בוחרים להשתמש בתבנית אחרת מזו המצוינת במתכון, חשוב להמיר את כמות המצרכים בהתאם. אם נפח התבנית החדשה זהה לנפח התבנית שבמתכון, אינכם צריכים לשנות את כמות המצרכים. ההתאמות היחידות שתצטרכו לעשות יהיו בזמן האפייה. לדוגמה, אם תשתמשו בתבנית עגולה בקוטר 20 במקום בתבנית אינגליש, לא תצטרכו לשנות את כמות המצרכים, כיוון שהנפח הוא זהה.
הנה לכם דוגמאות נוספות לתבניות בנפחים זהים:
תבנית מאפינס מסיליקון בקוטר 7, המתאימה ל-12 מאפינס = תבנית אינגליש קייק.
תבנית מאפינס מאלומיניום בקוטר 8, המתאימה ל-12 מאפינס = תבנית עגולה בקוטר 22.
תבנית מאפינס מסיליקון בקוטר 7, המתאימה ל-8 מאפינס = תבנית אינגליש קייק קצרה.
תבנית מאפינס מאלומיניום בקוטר 8, המתאימה ל-8 מאפינס = תבנית אינגליש קייק.
תבנית מאפינס מאלומיניום בקוטר 8, המתאימה ל-6 מאפינס = תבנית אינגליש קייק קצרה.
תבנית אינגליש קייק = תבנית עגולה בקוטר 20 ובעומק 5 ס"מ.
2 תבניות אינגליש קייק = תבנית עגולה בקוטר 24 = תבנית מרובעת בינונית-קטנה.
3 תבניות אינגליש קייק = תבנית עגולה בקוטר 26 ובעומק 9 ס"מ = תבנית מרובעת בינונית-גדולה.
4 תבניות אינגליש קייק = 2 תבניות עגולות בקוטר 24 = תבנית מרובעת ענקית 32X40 = 2 תבניות מרובעות קטנות = תבנית עגולה בקוטר 28 ובעומק 10 ס"מ.


המרת מידות ומשקלות

מחשבון המרה למשקל ומידות לבישול ולאפייה נמצא בלחיצה כאן - תוכלו להנות ממחשבון חכם ומדף שיציג לכם את כל סוגי ההמרות האפשריים לחיים קלים במטבח :)

אם נפח התבנית שונה, תצטרכו לשנות את כמות המצרכים. הנה לכם כמה דוגמאות:
מתבנית בקוטר 22 לקוטר 24 - להוסיף 20 אחוז.
מתבנית בקוטר 22 לקוטר 26 - להוסיף 40 אחוז.
מתבנית בקוטר 22 לקוטר 28 - להוסיף 60 אחוז.
מתבנית בקוטר 26 לקוטר 24 - להפחית 15 אחוז.
מתבנית בקוטר 26 לקוטר 22 - להפחית 30 אחוז.
מתבנית בקוטר 28 לקוטר 22 - להפחית 40 אחוז.

אם אתם מתכוונים להשתמש בתבנית קטנה יותר ואינכם מעוניינים להסתבך עם שינויים בכמות המצרכים, אתם יכולים למלא את התבנית הקטנה ולהשתמש בבלילה שנותרה כדי להכין עוגה או מאפינס אישית. כך, תוכלו לטעום מהעוגה הקטנה ולבדוק אם יצא לכם טעים לפני שאתם מגישים לאורחים.

כדאי לקרוא >> איך להקפיא עוגות ועוגיות

התאימו את חום התנור ואת זמן האפייה לגודל התבנית:
אם עוברים מתבנית גדולה לקטנה, מומלץ להגביר את חום התנור ולקצר את זמן האפייה. מנגד, אם עוברים מתבנית קטנה לגדולה, מומלץ להנמיך את חום התנור ולאפות את העוגה זמן ממושך יותר. אם אופים בתבנית גדולה בחום גבוה, העוגה עלולה להיראות שחומה מבחוץ, כשלמעשה היא אינה אפויה מבפנים. כמו כן, שימו לב שאם אתם אופים בתבנית סיליקון, זה עשוי לקחת זמן רב יותר מאפייה בתבנית אלומיניום או מתכת. אם תשתמשו בתבנית שחורה, היא תתחמם מהר יותר מתבנית כסופה.
כדי לוודא שחום התנור מתאים לעוגה שלכם, מומלץ לשים עין על התנור לכל אורך האפייה ולבצע שינויים במקרה הצורך. תוכלו גם להשאיר את העוגה זמן רב יותר בתנור או להוציא אותה מוקדם יותר, כדי לוודא שהיא תהיה אפויה היטב ולא תישרף. .

איזה עוגות מתאימות לאפייה בתבנית אחרת?
קיימות עוגות רבות, שניתן להמיר מתבנית גדולה לקטנה ולהפך. אפשר לאפות עוגות פאי, עוגות גבינה ועוגות בחושות בתבניות בגדלים שונים, אך רק בתנאי ששיניתם את מידת החום בתנור ואת זמן האפייה. ישנן גם עוגות שאינן דורשות אפייה בתנור, כמו עוגות גבינה קרות ועוגות מוס. את העוגות הללו אפשר להמיר מתבנית אחת לאחרת ללא קושי, על ידי שינוי כמות המצרכים שבמתכון.

כדאי לקרוא >> טיפים לאפיית מאפים מושלמים

איזה עוגות לא כדאי להמיר לתבנית אחרת?
ישנן עוגות, שמתאימות לתבנית אישית ולכן, לא מומלץ לאפות אותן בתבנית גדולה. מדובר בעיקר על עוגות קטנות, כמו סופלה חם ועוגות שוקולד חמות, שהמרכז שלהן נוזלי או רך במיוחד. אם העוגות הללו נאפות בתבנית גדולה, הן מתרסקות ברגע החיתוך ומאבדות מצורתן היפה.
בנוסף, עוגות טורט מתאימות בעיקר לתבניות גבוהות. אם תקטינו את כמות הביצים שבמתכון כדי שהעוגה תיכנס לתבנית קטנה יותר, זה עלול להקשות על האפייה.

טיפים נוספים:
עוגות ומאפים קטנים נוטים להתייבש במהירות רבה יותר, ולכן מומלץ להכין אותם סמוך ככל הניתן לזמן ההגשה.
לרוב, כשמכינים עוגות פאי אישיות, אין צורך לאפות את תחתית העוגה אפייה מקדימה.

כדאי לקרוא >> טיפים לאחסון נכון של מזון יבש

כעת, לאחר שקראתם את המדריך, אנו בטוחים שתצליחו להמיר בקלות תבניות לגדלים שונים ולהכין עוגות ומאפים נהדרים.

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il