ללגום בריאות: חליטות תה שכדאי להכיר - יתרונות בריאותיים שווים! פודיק - Foodik

ללגום בריאות: חליטות תה שכדאי להכיר

לשתות תה זה לא רק טעים אלא גם בריא. לחליטות התה השונות יש יתרונות בריאותיים רבים. עוד בימי קדם, השתמשו בצמחי מרפא לתהליכי ריפוי שונים ומגוונים. בין היתר, הם מסייעים בבעיות בריאותיות כמו סכרת, נדודי שינה, משקל עודף, מחלות לב וכלי דם ואבנים בכליות. והכי טוב, רוב צמחי המרפא אינם מכילים קפאין, מה שאומר שאתם יכולים לשתות אותם ללא הגבלה במשך כל היום. אז איזה חליטות תה כדאי לשתות? צוות "פודיק" הכין לכם רשימה של 9 חליטות תה מומלצות, בצירוף יתרונותיהם הבריאותיים.

כדאי לקרוא >> מה זה אינדקס גליקמי?

לואיזה:
הלואיזה היא צמח מרפא בעל פרחים קטנים ולבנים. המין המוכר ביותר שלה הוא הלואיזה הלימונית. חליטת הלואיזה טעימה כל כך, שאפשר ליהנות ממנה גם ללא תוספת סוכר או ממתיק כלשהו. היא עשירה בנוגדי חמצון עוצמתיים, שמסייעים בהתמודדות עם בעיות רפואיות שונות ובמניעת התפתחותם של תאים סרטניים. משתמשים בה בעיקר לטיפול בכאבי גרון ובמחלות ויראליות שונות. היא יעילה גם בטיפול בנפיחות וגזים ויכולה לסייע בהרגעה.

כדאי לקרוא >> לאכול לאט יותר: איך עושים את זה?

קמומיל (בבונג):
הקמומיל הוא צמח חד שנתי בעל פרחים לבנים, שידוע בעיקר בזכות ההשפעות המרגיעות שלו. רבים שותים את תה הקמומיל לפני השינה כדי ליהנות משינה שלווה וטובה יותר. בנוסף, משתמשים בקמומיל כדי להקל על מצבים של צינון, התקררויות ושפעת. ניתן להשתמש בו גם לטיפול בכאבי בטן, צרבות, דלקות חניכיים ובעיות שונות במערכת העיכול.

כדאי לקרוא >> למה הדיאטה לא עובדת? 11 סיבות אפשריות

נענע:
הנענע היא מהחליטות המבוקשות ביותר בישראל. לשמן האתרי של הנענע יש תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-ויראליות, והעלים של הנענע מכילים שפע של נוגדי חמצון. מומלץ לשתות חליטת נענע לאחר הארוחה, כיוון שהיא מקלה על מערכת העיכול. בנוסף, היא מסייעת במצבים של כאבי ראש ומיגרנות ויעילה בטיפול בבעיות עור שונות. עם זאת, לנשים מיניקות מומלץ להימנע משתייה מרובה של חליטות נענע, כיוון שזה עלול להוביל לייבוש של חלב האם.

כדאי לקרוא >> דיאטה קטוגנית: מהי והאם היא מתאימה לכם?

ג'ינג'ר (זנגביל):
הג'ינג'ר הוא צמח עשבוני רב שנתי, שיוצר קנה שורש מעובה בצבע חום בהיר, אותו מוכרים בחנויות השונות. חליטת הג'ינג'ר מספקת לכוס התה טעם חריף ושפע של נוגדי חמצון בריאים. הג'ינג'ר מחזק את המערכת החיסונית, מסייע בהפחתת דלקות ויעיל בטיפול בכאבי גרון. אולם, הוא ידוע במיוחד בזכות יכולתו להקל על בחילות והקאות. הוא מומלץ במיוחד עבור נשים בשלבים המוקדמים של ההיריון ועבור אנשים הסובלים מבחילות עקב טיפולים כימותרפיים. עם זאת, חשוב לא להפריז בשתייה של ג'ינג'ר כיוון שזה עלול לגרום לעודף חומציות, מה שיכול להחמיר מצבים של צרבות.

כדאי לקרוא >> מהם ממתיקים מלאכותיים והאם כדאי לצרוך אותם?

מליסה:
המליסה מעניקה לכוס התה שלנו טעם לימוני עדין ושלל יתרונות בריאותיים. היא מכילה נוגדי חמצון רבים, מסייעת בשמירה על בריאות העור והלב ומקלה על מצבי חרדה ולחץ. היא גם יעילה מאד בטיפול בהרפס. מחקרים הראו שצריכה קבועה של מליסה מביאה לירידה משמעותית בתדירות של התפרצות ההרפס.

כדאי לקרוא >> 8 תבלינים לחיים בריאים יותר

לימונית (למון גראס):
הלימונית היא צמח עשבוני רב שנתי, שהגיע אלינו ממזרח אסיה ומאז נחשב לאחת מחליטות התה הפופולאריות ביותר בארצנו. השמן האתרי הבולט ביותר בלימונית הוא הציטרל והוא מקל על מערכת העיכול. הלימונית מסייעת גם בהתמודדות עם מצבי דיכאון, באיזון רמות הכולסטרול ובתהליכי ניקוי רעלים ומתכות מהכבד.

כדאי לקרוא >> איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

מרווה:
המרווה היא מצמחי המרפא העתיקים והנפוצים ביותר בארצנו ובאזור הים התיכון. היא ידועה במיוחד בזכות תכונותיה המרגיעות. היא מפחיתה מתחים ומשפרת את רמות האנרגיה. בנוסף, היא מייבשת ליחה, מקלה על מערכת העיכול ומסייעת במצבים של התקררויות וצינון. אולם, חליטת מרווה אינה מומלצת לנשים בהיריון או למיניקות.

כדאי לקרוא >> תזונה מאוזנת: הדרך המומלצת לירידה במשקל

הל:
פרחי ההל מהווים חליטת תה מצוינת, כיוון שהם יעילים מאד בטיפול בכאבי בטן ובעיות עיכול שונות. הם מצמצמים את כמות הליחה בגוף וכך מסייעים גם בטיפול במחלות בדרכי הנשימה. בנוסף, לפי הרפואה הסינית המסורתית, ההל הוא נוגד דיכאון טבעי ועוצמתי. השמנים האתריים שלו מכילים תכונות שמשפרות את מצב הרוח ולכן הוא יעיל בהרגעת הנפש ומניעת מצבי דיכאון.

כדאי לקרוא >> האם זה בריא לשתות קפה

היביסקוס:
ההיביסקוס הוא צמח בעל פרחים וורדרדים, שמספק טעם מתקתק ושלל יתרונות בריאותיים. אפשר גם לשתות את תה ההיביסקוס כשהוא קר. להיביסקוס יש תכונות אנטי-ויראליות, כך שהוא מומלץ מאד לטיפול במצבי שפעת וצינון. הוא יעיל גם בהפחתת לחץ דם. יש להימנע משתיית חליטת היביסקוס אם אתם נוטלים את תרופת ההידרוכלורותיאזיד.

כדאי לקרוא >> כל מה שרציתם לדעת על סוכר

טיפים לחליטת התה המושלמת:
• אפשר לקנות את צמחי המרפא בסופר או בחוות תבלינים, אך הכי טוב לגדל אותם בבית או לקטוף ולהשתמש בהם בסמוך לקטיפתם. כך, תוכלו להיות בטוחים שהם טריים ואיכותיים.
• לא חייבים להיצמד רק לצמח מרפא אחד. אפשר ורצוי לשלב בין צמחים שונים כדי ליהנות מטעמים מיוחדים ומיתרונות בריאותיים רבים יותר.
• הקפידו על איכות המים. זכרו שהמים מהווים חלק נכבד מהמשקה שלכם, לכן חשוב שהם יהיו מסוננים וטריים. אל תשתמשו במים שהורתחו יותר מפעם אחת, כיוון שהם מאבדים מתכולת החמצן שלהם ובעלי טעם תפל.
• אם אתם מעוניינים בתה בעל טעם דומיננטי, מומלץ לחלוט את צמחי המרפא כמה שיותר זמן במים הרותחים. בדרך כלל, זמן החליטה המינימלי הוא כארבע דקות. יש שחולטים את צמחי המרפא במשך 10 דקות ויותר.
• השתמשו בכמות מספקת של צמחי מרפא. בדרך כלל, 2 גרמים של צמחי מרפא אמורים להספיק לכוס מים רותחים. אך, הכמויות יכולות להשתנות בהתאם לסוג הצמח ולטעמכם האישי. צמחי מרפא טריים דורשים כמות גדולה יותר מאשר צמחי מרפא יבשים.
• שפשפו את העלים אחד בשני לפני תחילת החליטה כדי להוציא מהם את השמנים האתריים.
• כסו את כוס התה בזמן החליטה באמצעות מכסה או צלחת קטנה. כך, השמנים האתריים של צמחי המרפא יישארו בכוס התה שלכם ולא יימלטו אל האוויר הפתוח.

כדאי לקרוא >> מיתוסים ואמיתות על פירות

כעת, כשאתם מכירים את צמחי המרפא המומלצים ויודעים כיצד להפוך אותם לחליטות תה נהדרות, אתם יכולים להתחיל ליהנות מחליטות תה טעימות ובריאות. הקפידו להתאים את החליטות למצבכם הרפואי כדי להפיק מהן את המיטב. שיהיה לרוויה!

    כתבו לנו




    label-icon

    הניוזלטר של פודיק

    קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

    הירשמו כמנויים לערוץ YouTube של פודיק
    עקבו אחרינו באינסטגרם

    פודיק - בלוג האוכל של שחר חן

    עקבו אחרי באינסטגרם

    רוצים לקבל מתכונים שווים לפני כולם?

    לחצו על הכפתור, עקבו אחרי וקבלו מתכונים מטורפים!