פודיק - Foodik

מיתוסים ואמיתות על פירות

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
1919 צפיות
מיתוסים רבים נקשרו לפירות לאורך השנים, ואנחנו כאן כדי לספר לכם מה אמת ומה נמצא בגדר אגדה בלבד. קבלו 14 מיתוסים ואמיתות על פירות, שכדאי להכיר:

המיתוס: לאכול פירות זה משמין
האמת: זה תלוי כמה אתם אוכלים. בדרך כלל, 100 גרם פרי מכיל כ-50 קלוריות. לשם השוואה, ב-100 גרם עוגה יש כ-350 קלוריות, כך שכמות הקלוריות בפירות אינה גדולה במיוחד. עם זאת, חשוב לשים לב ולא לאכול יותר מדי פירות לאורך היום, כיוון שבסופו של דבר זה עלול להצטבר לכמויות גדולות של קלוריות. אגב בננה שוות ערך ל-2 פירות, ז"א שאם אכלתם בננה אחת זה כמו שאכלתם 2 פירות! אם לא בא לכם לאכול את כל הבננה תוכלו לחתוך חצי - לאכול - ואת החצי השני לשים בשקית אוכל ולשים במקפיא - זה ישרת אתכם אח"כ לשימוש בשייק :)

כדאי לקרוא >> כל מה שרציתם לדעת על סוכר

המיתוס: אסור לסוכרתיים לאכול פירות
האמת: מותר לסוכרתיים לאכול פירות, אך מומלץ להם לעשות זאת רק לאחר התייעצות עם דיאטנית מוסמכת. בדרך כלל, מומלץ לשלב פירות יחד עם שקדים או אגוזים, כיוון שהשומן של האגוזים מעכב את קצב ריקון הקיבה וכך שומר על רמות מאוזנות של סוכר בדם.

כדאי לקרוא >> סגולות האבוקדו ולמה הוא בריא

המיתוס: כדי ליהנות ממירב הוויטמינים, חייבים לשתות מיץ תפוזים מיד לאחר סחיטתו
האמת: התפוז עשיר בוויטמין C ובוויטמינים נוספים. ויטמינים נוטים להיהרס כשהם נחשפים לחמצן, לאור ולטמפרטורה גבוהה. לכן, אם אתם סוחטים מיץ תפוזים - אכן כדאי לשתות את המיץ סמוך ככל הניתן למועד סחיטתו. זאת, כדי ליהנות ממירב הוויטמינים לפני שהם מתקלקלים במגע עם האוויר. אם אתם בכל זאת מתכוונים לשתות את המיץ זמן מה אחרי הסחיטה, מומלץ לכסות את הכוס ולשמור במקרר.

כדאי לקרוא >> 10 יתרונות בריאותיים של גריסים ואיך להכין אותם

המיתוס: אפשרי לחיות אך ורק על פירות
האמת: ישנה אסכולה, הטוענת שאפשר להתקיים על תפריט המבוסס רוב רובו על פירות. לפי האסכולה הזו, פירות מכילים 10% חלבון. האמת היא, שבכל 100 גרם פרי יש בממוצע רק גרם אחד של חלבון. כלומר, פרי מכיל רק 1% חלבון. כדי להגיע לכמות החלבון הנדרשת לאדם בוגר, יש לאכול כ-6 קילוגרם פירות מדי יום. כמות כזו של פירות מספקת כ-600 גרם פחמימות, שזה שווה ערך לחצי חבילת סוכר! כמו כן, כנראה שהחלבון שתשיגו מהפירות לא יהיה חלבון מלא, שיספק לכם את כל חומצות האמינו החיוניות לגוף. לכן, חשבו היטב לפני שאתם עוברים לתזונה המבוססת כולה על פירות. הפירות הם אומנם חלק משמעותי מהתזונה שלנו, אך הם אינם יכולים לספק את כל מה שהגוף שלנו צריך.

כדאי לקרוא >> היתרונות הבריאותיים של הפלפלים השונים

המיתוס: עדיף לאכול תפוח מקולף
האמת: קליפות של פירות עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים ונוגדי חמצון. גם במקרה של תפוח, מומלץ לאכול את התפוח עם הקליפה שלו. אבל, אם לא אכלתם את הקליפה – לא נורא. יש מספיק וויטמינים גם בתפוח עצמו.

כדאי לקרוא >> האם זה בריא לשתות קפה

המיתוס: ככל שהפרי מתוק יותר כך הוא מכיל כמות גדולה יותר של סוכר
האמת: אין קשר בין מידת המתיקות של הפרי לבין כמות הסוכר שבו. זאת, כיוון שפירות מכילים גם חומצות שונות, שמנטרלות את מידת המתיקות. לכן, אם הפרי מתוק, אין זה אומר שיש בו כמות גדולה יותר של סוכר. יכול להיות שפשוט יש בו כמות קטנה יותר של חומצות.

כדאי לקרוא >> תזונה מאוזנת: הדרך המומלצת לירידה במשקל

המיתוס: תפוח ירוק בריא יותר מתפוח אדום
האמת: לא נכון. מבחינה בריאותית, אין הבדל בין תפוחי העץ השונים. שני הסוגים מכילים כ-82% מים וכ-15% פחמימות. מידת המתיקות של הפרי, כפי שכבר למדנו, מושפעת מכמות החומצות שבו.

כדאי לקרוא >> תחליפי ביצים שכדאי להכיר

המיתוס: אבטיח מכיל יותר סוכר מתפוח
האמת: להפך. ב-100 גרם תפוח יש כ-14 גרם סוכר, בעוד שב-100 גרם אבטיח יש כ-8 גרם סוכר בלבד! האבטיח אומנם מתוק יותר מהתפוח, אך אין זה מעיד על כמות הסוכר המצויה בו. ואם כבר מדברים על המתיקות של האבטיח, ננפץ עוד מיתוס. האבטיח מכיל בעיקר מים ולא סוכר. ליתר דיוק, 91% ממשקל האבטיח הוא מים, בעוד ש-8% בלבד הוא סוכר.

כדאי לקרוא >> למה כדאי לשלב שיבולת שועל בתזונה שלכם

המיתוס: אסור לאכול פירות בסוף הארוחה, כי זה גורם לתסיסה בקיבה
האמת: אין מאכל שגורם לתסיסה בקיבה. התסיסה נוצרת על ידי חיידקים, שמבצעים תהליך פירוק של המזון, אך התהליך הזה אינו מתרחש בקיבה. בקיבה מתבצע רק תהליך הפירוק הראשוני ולאחר מכן, המזון מתערבב בקיבה ונדחף הלאה להמשך העיכול במעי הדק. לכן, אין בעיה לאכול פירות בסוף הארוחה.

כדאי לקרוא >> קמח כוסמין: יתרונות בריאותיים וטיפים שימושיים

המיתוס: התפוז הוא הפרי העשיר ביותר בוויטמין C
האמת: ב-100 גרם תפוז יש כ-49 מיליגרם ויטמין C, כמות שמספקת כ-60% מהכמות היומית הדרושה למבוגר. אבל, המיתוס שהתפוז הוא הפרי העשיר ביותר בוויטמין C אינו נכון. כך למשל, ב-100 גרם גויאבה יש כ-228 מיליגרם ויטמין C. גם בפומלה ובקיווי יש יותר ויטמין C בהשוואה לתפוז.

כדאי לקרוא >> כוסמת: 10 יתרונות בריאותיים ואיך להכין

המיתוס: רימון מכיל כמויות גדולות של ברזל
האמת: הרימון הוא פרי בעל ערכים תזונתיים גבוהים מאד, אך יש בו מעט ברזל ביחס לפירות אחרים. בכל 100 גרם רימון יש כ-0.3 מיליגרם ברזל בלבד. אם אתם מעוניינים לאכול פירות עשירים בברזל, עדיף לבחור בפסיפלורה, שמכילה כ-1.6 מיליגרם ברזל על כל 100 גרם, או בתמר, שמכיל כ-0.8 מיליגרם ברזל על כל 100 גרם.

כדאי לקרוא >> טיפים לבחירת הירקות הטריים ביותר

המיתוס: סוכר פירות הוא סוכר בריא
האמת: אם אתם אוכלים פירות, הסוכר שאתם צורכים מהפירות אכן אינו נחשב לסוכר בעייתי. אולם, אם אתם צורכים מאכלים או משקאות שונים, שבהם שילבו את סוכר הפירות, הפרוקטוז, כממתיק - מאד יכול להיות שמדובר ברכיב שאינו בריא. הפרוקטוז, כשאינו מגיע בתוך הפרי, מגביר את הסיכון לכבד שומני, להשמנה, למחלות לב ולשלל מחלות שונות.

כדאי לקרוא >> איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

המיתוס: שזיפים יעילים נגד עצירות
האמת: זה נכון. לשזיפים יש השפעה משלשלת, כיוון שהם מכילים כמות גבוהה של סורביטול, סוג של סוכר המעודד יציאות. יש סברה, שגם החומצות הפנוליות הנמצאות בשזיפים גורמות להשפעה משלשלת, שיכולה להועיל במצב של עצירות.

כדאי לקרוא >> איך להכין אוכל בריא יותר?

המיתוס: לצבעים השונים של הפירות יש משמעות
האמת: אכן, הצבעים השונים מעידים על נוכחות של חומרים שונים, שחיוניים לבריאותנו. הצבעים השונים הם בעלי משמעות גם בירקות. לכן, מומלץ לצרוך מדי יום את כל חמשת הצבעים של הפירות והירקות: אדום, כתום, סגול, ירוק ולבן. החומרים המצויים בפירות ובירקות, שמעניקים להם את הצבע הייחודי להם, מגנים בפני תהליכי הזדקנות, בפני מחלות שונות ועוד.

כדאי לקרוא >> 8 תבלינים לחיים בריאים יותר

לאחר שאיששנו וגם ניפצנו כמה מהמיתוסים הידועים ביותר על פירות, הגיע הזמן לגשת לשוק או למכולת הקרובה ולהצטייד בכמה פירות טעימים ועסיסיים, שישדרגו לכם את התפריט היומי. פירות הם מרכיב חשוב בתזונה, שמספק שלל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים חיוניים. שיהיה בתיאבון!

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il