פודיק - Foodik

טיפים לבחירת הירקות הטריים ביותר

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
1777 צפיות
ירקות הם מהמזונות הבריאים והמזינים ביותר, אך כדי להוציא מהם את המיטב חשוב לצרוך אותם כשהם טריים ועסיסיים. וזה לא תמיד עניין פשוט. וודאי קרה גם לכם, שבחרתם בסופר פרי או ירק שנראה לכם מרשים ורענן, אך כשהגעתם הביתה גיליתם שמבפנים הוא בכלל לא טרי ואפילו רקוב. בשביל להימנע מחוויות מאכזבות שכאלו, ריכזנו עבורכם טיפים לבחירה חכמה של כמה ירקות נבחרים.

מלפפונים:
העונה של המלפפונים היא כל השנה, כך שאין חשש לבחור מלפפון מחוץ לעונה. המלפפונים הטריים ביותר הם בעלי צבע ירוק עוצמתי, בוהק ורענן. עדיף לבחור במלפפונים קשים ורזים בגודל בינוני על פני מלפפונים שמנים וארוכים. מומלץ לנסות למעוך את החלק המרכזי ואת הקצוות של המלפפונים כדי לראות האם הוא קשה במידה מספקת. מלפפונים על סף ריקבון עלולים להיות קשים בקצוות ורכים במרכז או להפך. בנוסף, נסו לבחור במלפפונים שיש להם עוקץ לבן קטן בחלק העליון, שכן מלפפונים בלי עוקץ עלולים להירקב במהירות רבה יותר. וללא קשר לבחירת המלפפון, מומלץ שלא לקלף את הקליפה שלו, שכן היא מכילה את מרבית הוויטמינים והמינרלים.

פלפלים:
גם הפלפל, על כל גווניו, הוא רב-עונתי. מומלץ לבחור בפלפלים בעלי צבע בוהק ועוצמתי, שאין עליהם פגם. תרימו את הפלפל ותבדקו האם הוא כבד מכפי שהוא נראה. אם כן, זהו סימן שהפלפל אינו טוב. פלפל אמור להיות קל משקל, כיוון שהחלק הפנימי שלו חלול. תוודאו גם שהוא יהיה חזק למגע.

עגבניות:
גם העגבנייה היא רב-עונתית. בחרו בעגבנייה בעלת צבע אדום עמוק ובוהק, ללא פגמים ומוצקה. הצבע האדום של העגבנייה לא רק מעיד על טעמה אלא גם על מידת הוויטמינים שבתוכה, לכן מומלץ לבחור בעגבניות האדומות ביותר. אם אתם רואים על העגבנייה כתמים צהבהבים, אתם יכולים לרכוש אותה. אך, אם אתם מזהים על העגבנייה נקודות שחורות, מומלץ להימנע מרכישתה.

בצלים:
הבצל הלבן הוא רב עונתי, בעוד שהעונה של הבצל הסגול הוא ממרץ ועד נובמבר, כך שעדיף לרכוש אותו בחודשים האלו. הבצל הטרי הוא חלק וקשה. מומלץ שלא לרכוש בצל מלוכלך. כמו כן, אם אתם מזהים שהבצל מתחיל להצמיח גבעול, זה סימן לתחילת ריקבון ולכן יש להימנע מרכישת בצלים כאלו.

גזרים:
הגזר הוא רב-עונתי, אולם הוא נמצא בשיאו מדצמבר ועד מאי. מומלץ לבחור בגזרים בגודל בינוני. גזר טרי ובשל הוא בעל מרקם קשה. מומלץ גם להסתכל על העלים והגבעול שבקצה העליון של הגזר ולוודא שהם טריים ורעננים ואינם מתנדנדים. הימנעו מרכישת גזר שעל קליפתו יש פגמים או כתמים. כמו כן, הימנעו מרכישה של גזר שצומחות עליו שיערות לבנות, שכן זה מעיד על כך שמדובר בגזר שעבר זמנו.

חצילים:
החציל הוא רב-עונתי. החציל הבשל והטרי ביותר הוא בעל קליפה מתוחה, מבריקה וחלקה, ללא שום כתמים. כשלוחצים על קליפתו, הוא אמור להרגיש מעט ספוגי ולשוב לצורתו המקורית תוך שניות בודדות. מומלץ לממש את החציל ולוודא שהוא מוצק, ולבחור בחציל קל משקל. צבעה של הקליפה אמור להיות צבע עמוק, שהוא שילוב של שחור וסגול. חשוב גם להסתכל על הצבע של הגבעול של החציל, שאמור להיות ירוק, רענן וטרי ולא נוטה להשחיר. אם אתם מעוניינים בטעם עמוק, מומלץ לבחור בחציל בלאדי, שהוא שמנמן ומעוגל.

[caption id="attachment_816" align="alignnone" width="500"]טיפים לבישול צמחוני וטבעוני טיפים לבישול צמחוני וטבעוני - איך עושים את זה בצורה נכונה, מדריך נפלא - לחצו כאן ותהנו :)[/caption]

תרד:
התרד נמכר בסופרים במשך כל השנה, אך אם אתם רוצים ליהנות מהתרד בשיא תפארתו, מומלץ לרכוש אותו באביב כשהוא נמצא בשיא עונתו. תרד טרי יהיה בעל עלים ירוקים בוהקים. מומלץ לבדוק שאין בתרד עלים מיובשים או צהובים. אם אתם רוכשים תרד טרי, מומלץ לרכוש אותו מהשוק או מהירקן, במקום שבו הוא אינו ארוז בקופסא וניתן למשש את העלים שלו. העלים אמורים להיות רעננים ופריכים ולא גמישים מדי. חשוב גם לוודא שאין בהם חורים.

תפוחי אדמה:
תפוח האדמה הוא רב-עונתי. אם יש לכם אפשרות, מומלץ לבחור בתפוחי אדמה בתפזורת ולא בשק, כיוון שבשק יהיה לכם קשה יותר לבחון את תפוחי האדמה מקרוב ולוודא שהם טריים. באופן כללי, תפוחי אדמה בעלי קליפה אדומה מחזיקים מעמד לאורך זמן ממושך יותר. תפוחי אדמה טריים הם קשים וקליפתם חלקה. אל תבחרו בתפוחי אדמה שיש על הקליפה שלהם סימני פגיעה או עיוותים. יש להימנע גם מתפוח אדמה שיש עליהם כתמים ירוקים או גוון ירקרק, שכן זה מעיד שהם פיתחו רעלנים. כמו כן, אל תבחרו בתפוחי אדמה בעלי נביטה, שכן הם מסוכנים למאכל.

בטטות:
הבטטה היא רב-עונתית. כשאתם ניגשים לרכוש בטטה, חשוב מאד לשים לב לגודל שלה. מומלץ לבחור בבטטה בינונית. בטטות גדולות הן לרוב מלאות בסיבים ובשלות יתר על המידה. מומלץ לבחור בבטטה בעלת קליפה חלקה ככל האפשר, עם כמה שפחות כתמים, ושאין עליה סימנים של כרסום. בדומה לתפוחי אדמה, חשוב שלא לבחור בבטטה שהצמיחה גידולים. בנוסף, חשוב להסתכל על הבטטות האחרות שמוצעות למכירה ולראות האם יש בטטות במצב ריקבון. אם כן, ייתכן שהבטטה שלכם גם היא רקובה מבפנים ועדיין לא הראתה את הריקבון כלפי חוץ.

קישואים:
הקישוא נמכר בסופרים לאורך כל השנה, אך נמצא בשיאו בעונת האביב, כאשר הטמפרטורות נוחות יותר. הקישוא הבשל והטרי ביותר הוא בעל קליפה חלקה, עדינה, דקה ומבהיקה. מומלץ לבחור בקישואים קטנים או בינוניים, שהם לרוב טובים יותר מהקישואים הגדולים, ולהעדיף את אלו ששוקלים יותר מכפי שהם נראים.

פטריות:
העונה הטבעית של הפטריות היא לאחר הגשם הראשון, אולם בארץ אין הרבה גשם לאורך השנה ולכן מגדלים את הפטריות בחדרי גידול מיוחדים ומבוקרים, כך שניתן להשיג פטריות במשך כל השנה. מומלץ לבחור בפטריות שצבען בוהק, שאין עליהן כתמים ושהמרקם שלהן מוצק. אם אתם רוכשים פטריות בתוך אריזה סגורה, חשוב לוודא שבאריזה אין לחות.

אבוקדו:
האבוקדו הוא אומנם פרי, אך רבים מזהים אותו כירק. בארץ קיימים זנים שונים של אבוקדו, אך לרוב תמצאו את האבוקדו האיכותי ביותר בחורף, מינואר עד מאי. לרוב, אתם תצטרכו לחכות מספר ימים כדי שהאבוקדו יבשיל לגמרי. מומלץ לרכוש את האבוקדו בכמויות קטנות, כדי שבכל פעם תבשיל לכם כמות קטנה. אם אתם מעוניינים לאכול את האבוקדו במיידי, תבחרו באבוקדו רך למגע. חשוב לדעת שאם תבחרו באבוקדו שנקטף בטרם עת מהעץ, הוא כנראה לא יבשיל לכם לעולם. לכן, מומלץ לבדוק איזה זן נמצא בחנות ולוודא האם הוא נקטף בזמן הנכון.

עוד כמה טיפים כלליים:
• תמיד מומלץ לרכוש את הירקות שלכם בהתאם לעונתם. כך, אתם יכולים להיות בטוחים יותר שהירקות טריים יותר ולא יצאו מקירור של כמה שבועות או חודשים.
• תבחרו בירקות וחלקים, ללא שקעים או סימני פגיעה.
• מומלץ תמיד להסתכל בארגזים שנמצאים מתחת למדפי הירקות, כדי לנסות ולראות האם יש שם ירקות טריים יותר.
• אם אתם בוחרים בירקות שארוזים בתוך קופסאות או שקיות, חשוב מאד לבחון אותם ביסודיות כדי לראות האם קיימת רטיבות בתוך האריזה, מה שעלול להעיד על ריקבון.

עם הטיפים האלו אנו בטוחים שתיהנו מירקות טריים וטעימים יותר. שיהיה בתיאבון!

עקבו אחרי פודיק בפייסבוק | עקבו אחרי פודיק באינסטגרם | עקבו אחרי פודיק ב-TikTok | עקבו אחרי פודיק ב-YouTube

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il