פודיק - Foodik

איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
6428 צפיות
כשאנחנו אוכלים קינוחים, אנו מתענגים מהטעמים הנהדרים ומהצבעים המיוחדים, אך צבעי המאכל המלאכותיים מסכנים את בריאותנו. יש בהם חומרים שלא היינו רוצים להכניס לגוף שלנו, ביניהם נפט, חומצות חנקניות ובמקרים מסוימים אפילו בנזן, שזוהי תרכובת אורגנית דליקה, חסרת צבע ורעילה. אז איך בכל זאת נוכל לצבוע את הקינוחים שלנו בשלל צבעים בוהקים, שימשכו את העין? בשביל זה "פודיק" כאן. במאמר נפרט לכם כיצד תוכלו ליצור צבעי מאכל טבעיים באמצעות ירקות ופירות, שתוכלו למצוא ללא קושי.

מה אפשר לצבוע עם צבעי מאכל?
בצבעי המאכל הטבעיים תוכלו להשתמש כדי לצבוע בצק סוכר, קצפות, קרמים מחמאה, סוגי פודינג שונים ושבבי קוקוס לציפוי. צבעי המאכל אינם מתאימים לאפייה בתנור, כיוון שהם לא ישרדו את החום.

אז איך מכינים צבעי מאכל?
השלב הראשון הוא להחליט איזה צבע תרצו להפיק. לאחר מכן, קחו פרי או ירק שיפיק את הצבע הרצוי ובשלו אותו במים. עבור כל פרי או ירק דרושים זמן בישול ואופן טיפול מעט שונים. הנה לכם שמונה צבעים אהובים ופופולאריים ביותר ודרכים להכנתם:

צבע ירוק:
הכניסו לסיר כוס של עלי תרד, כסו בחצי כוס מים ובשלו בשלב הראשון במשך כעשר דקות על להבה בינונית. טחנו את עלי התרד בבלנדר, סננו באמצעות מסננת דקה או פיסת בד והעבירו את הנוזלים שהתקבלו לסיר ללא מכסה. בשלו את הנוזל במשך מספר דקות על להבה בינונית, הוסיפו 1-2 כפות של סוכר והמתינו עד שהנוזל יסמיך מעט ויהיה נוח לשימוש.

צבע צהוב-כתום:
קיימים מספר דרכים ליצור את הצבע הצהוב-כתום. חתכו מנגו לקוביות וטחנו אותן בבלנדר. סננו את המחית שהתקבלה באמצעות מסננת דקה או פיסת בד, והכניסו את הנוזלים לסיר. הוסיפו כף סוכר, בשלו בסיר ללא מכסה מספר דקות על להבה בינונית, והמתינו עד שיתקבל נוזל מעט סמיך.
אפשרות נוספת היא להשתמש בגזר. חתכו גזר לחתיכות גסות ובשלו במים במשך כעשר דקות על להבה בינונית. לאחר מכן טחנו את המחית באמצעות בלנדר מוט ובשלו שוב עד שמרבית המים יתאדו וסננו את התערובת דרך מסננת דקה או פיסת בד.
אפשרות שלישית היא להשתמש בכורכום. פזרו חצי כפית כורכום בסיר עם מים ובשלו במשך דקות בודדות. לאחר מכן, הוסיפו 1-2 כפות סוכר והמשיכו לבשל ללא מכסה עד שהנוזל יצטמצם בערך בחצי ויסמיך.

צבע כחול:
השתמשו ברבע כרוב סגול, חתכו אותו ובשלו בסיר עם כוס וחצי מים במשך כחצי שעה על להבה בינונית. כשצבע המים הופך לסגול, סננו את המים מהכרוב והחזירו אותם לסיר. הוסיפו שליש כפית אבקת סודה לשתייה וראו שהמים הופכים מסגול לכחול. הוסיפו למים 3 כפות סוכר לתערובת ובשלו ללא מכסה עד שהנוזלים יצטמצמו ויהיו מעט סמיכים.

צבע סגול:
אתם יכולים ליצור צבע סגול באותה השיטה בה מכינים צבע כחול, רק מבלי להוסיף סודה לשתייה. מכיוון שלא הוספתם סודה לשתייה, אפשר להסתפק ב-2 כפות סוכר בלבד ולא בשלוש.
אופציה נוספת היא לטחון אוכמניות קפואות, לסנן את המחית שמתקבלת במסננת דקה או בפיסת בד, לשים בסיר, להוסיף 1-2 כפות סוכר ולבשל ללא מכסה במשך מספר דקות, עד שהנוזל הופך לסמיך.

צבע אדום:
השתמשו בפטל, בדובדבנים, בתותים טריים או קפואים. טחנו את הפרי שבחרתם בבלנדר, סננו את המחית באמצעות מסננת דקה או פיסת בד ושימו בסיר, הוסיפו 1-2 כפות סוכר ובשלו ללא מכסה במשך מספר דקות עד שהנוזל יהפוך למעט סמיך.

צבע ורוד פוקסיה:
חיתכו סלק קלוף לקוביות, שימו אותן סיר עם כוס וחצי מים ובשלו במשך כחצי שעה, עד שהמים יצבעו בצבע ורוד. סננו את המים מהסלק באמצעות מסננת דקה או פיסת בד, החזירו אותם לסיר, הוסיפו 2 כפות סוכר ובשלו ללא מכסה עד שהנוזלים יצטמצמו ויהפכו לסמיכים מעט. ניתן להשתמש גם בסלק קנוי שבושל מראש ונמכר בשקיות וואקום. הסלק בוואקום מגיע בדרך כלל כבר עם הנוזל הוורוד וזה יכול לקצר את התהליך.

צבע חום:
על מנת ליצור זיגוג סוכר חום, מהלו קקאו במים. על מנת ליצור קצפת חומה, ערבבו קרם קוקוס עם שוקולד מומס.

איך כדאי לצבוע קצפת?
כדי לא לפגוע במרקם הקצפת וכדי שלא תהיה דלילה, מומלץ להוסיף אליה את צבע המאכל רק לאחר ההקצפה. לתשומת לבכם, הצבעים יאבדו מעט מכהותם בזמן הערבוב, כך שתתקבל קצפת בגווני פסטל עדינים בלבד.

איך מכינים זיגוג בצבע מסוים?
כדי לקבל זיגוג בצבע מסוים, ערבבו את צבע המאכל הטבעי עם אבקת סוכר עד שתתקבל משחה חלקה, שתתאים למריחה או זילוף. מומלץ להתחיל עם 2-4 כפיות אבקת סוכר ולאט-לאט לטפטף לתוך האבקה את צבע המאכל. ליצירת עיטור שצבעו בולט במיוחד, צבעו שבבי קוקוס יבשים בצבעי מאכל באופן הבא: ערבבו בקערה שתי כפות שבבי קוקוס עם 1-2 כפיות צבע מאכל והקוקוס היבש יספוג את הצבע הרצוי.

האם לקינוחים יהיה טעם או ריח של ירק?
אל דאגה. אומנם את צבעי המאכל אתם מכינים מירקות ופירות, אך תהליך הצמצום של הנוזלים עם הסוכר גורם לטעם של הירק או הפרי להיעלם. כדי לוודא שהטעם והריח ייעלמו לגמרי, כדאי להשאיר את צבע המאכל בכלי פתוח במשך שעתיים לפני השימוש.

איך שומרים על צבעי המאכל?
בצבעי המאכל הטבעיים אין חומרים משמרים ולכן חיי המדף שלהם קצרים יותר. צבעי המאכל שתכינו יהיו טובים לשימוש עד שבוע או אפילו שבועיים במקרר, תלוי במידת הסמיכות שלהם. אם רוצים לשמרם לתקופה ממושכת יותר, כדאי להכניס אותם למקפיא בתוך תבנית קוביות קרח. לפני השימוש, וודאו שצבעי המאכל מופשרים לחלוטין.

הכנת צבעי מאכל טבעיים היא חוויה מיוחדת במינה. אנו מאחלים לכם שתהנו מהתהליך ושתצליחו להפיק צבעים נהדרים עבור הקינוחים שלכם.

עקבו אחרי פודיק בפייסבוק | עקבו אחרי פודיק באינסטגרם | עקבו אחרי פודיק ב-TikTok | עקבו אחרי פודיק ב-YouTube

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il