פודיק - Foodik

קציצות דגים (לוקוס) לשבת ברוטב מרוקאי חריף

דרגו את המתכון: 
12 אהבו
7091 צפיות
צפו בסרטון הוידאו של המתכון
קציצות דגים (לוקוס) לשבת ברוטב מרוקאי חריף
מנות
6
קושי:
בינוני
זמן הכנה
שעה
זמן בישול
50 דקות
זמן כולל
שעה ו-50 דקות

השבת בפתח ואתם מתלבטים מה לבשל? אוהבים דגים? שימו לב, את המתכון הזה תוכלו לבשל עם דג מסוג לוקוס, מושט, בס או כל סוג אחר של דג (כמובן לא ברבוניות כן...?:) ) חריימה הוא תבשיל מרוקאי טעים, הכנתי קציצות לוקוס ברוטב מרוקאי חריף לליל שישי או לשבת עצמה עם טעמים טובים, חריפים ומדוייקים, חובה לנסות להכין בבית! לעוד מתכוני דגים לחצו כאן ואם תרצו להכין עוד דברים לשבת יש לי באתר קטגוריית מתכונים לשבת, בנתיים אשמח אם תירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותלחצו על הפעמון. צפו במתכון הוידאו:

שיטת בישול:   בישול בסיר
כשרות:   פרווה
31 / 0 מרכיבים
מרכיבים
  • לגרגירי החומוס
  • לקציצות הדגים
  • לרוטב הדגים המרוקאי החריף
8 / 0 שלבים
אופן ההכנה
  • משרים גרגירי חומוס למשך לילה שלם בקערה עם מים, דואגים שהמים יכסו את החומוס לפחות בעוד 10 סנטים כיוון שהחומוס יכפיל את נפחו כמעט פי 2.

  • בבוקר שלמחרת [ או לאחר 12/24 שעות ] מסננים את גרגירי החומוס, שוטפים אותם במים ומבשלים עם כפית סודה לשתייה כשעה (לא יותר מדיי, שיתרככו וישארו מעט מעט קשים כיוון שאח"כ מבשלים אותם גם ברוטב עם הדגים)

  • שלב הכנת תערובת הקציצות: קוצצים 1 קילו פילה דג לוקוס עם סכין דק דק דק (או שקונים אותו כבר טחון, אני מעדיף לטחון ביד לקבלת מרקם אוורירי יותר ופחות דחוס) ומעבירים לקערה, מוסיפים את התבלינים, הכוסברה ופירורי הלחם והביצים (וכל מה שכתוב למעלה) ומערבבים הכל היטב עד לקבלת עיסה / תערובת אחידה שלא מתפרקת / מתפוררת! עוטפים את הקערה בנתיים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לבנתיים.

  • שלב הכנת הרוטב המרוקאי: לסיר בקוטר 30 על עוצמת אש בינונית מוסיפים כשליש כוס שמן זית, כשהשמן מספיק חם מוסיפים לטיגון קליל 2 גזרים חתוכים לפרוסות דקות, חצי בטטה חתוכה לפרוסות דקות, 2 גמבות אדומות קטנות חתוכות לרצועות, 4 שיני שום חתוכות לפרוסות, 1 פלפל שושקה אדום חתוך לרצועות, 2 פלפלים ירוקים חריפים (אחד שלם אחד חתוך לפרוסות גסות), 2 כפות פפריקה אדומה מתוקה מרוקאית, חצי כפית כורכום, כפית כמון, חצי כפית פלפל שחור טחון, 4 עגבניות מגי חתוכות לפרוסות, 1 שפורפרת 200 גרם של רסק עגבניות איטלקי, כ-6 פלפלים אדומים יבשים חריפים, מערבבים הכל היטב ומטגנים על אש בינונית נמוכה - היזהרו לא לשרוף, המטרה היא לרכך קלות את הירקות הקשים.

  • לאחר ריכוך הירקות, תוסיפו 3.5-4 כוסות מים רותחים (תלוי בגודל הסיר שלכם) וערבבו היטב, אם אתם רוצים רוטב דליל יותר תוסיפו יותר מים ואם סמיך יותר תוסיפו פחות מים! תוסיפו כף סוכר חום, כף שטוחה מלח (אפשר יותר או פחות-לפי טעמכם האישי) ערבבו היטב והוסיפו צרור כוסברה קצוצה ללא גבעולים וערבבו, הוסיפו 2 כוסות בנפח של 250 מ"ל (כוסות קרטון לשתיית קפה) לתערובת וערבבו היטב. כדאי לטעום ואם יש צורך תקנו תיבול (יותר מלח או פלפל - לפי טעמכם האישי).

  • סגרו את מכסה הסיר והביאו לרתיחה את הכל לכ-3-4 דקות ואח"כ הנמיכו את עוצמת האש לעוצמה נמוכה-בינונית לבישול של עוד כ-20-25 דקות. בנתיים בזמן הזה תכינו את הקציצות.

  • תוציאו את הקערה עם תערובת / עיסת הקציצות מהמקרר, קחו כף מהתערובת וכדררו לכדורים, אפשר ורצוי בין לבין לשטוף ידיים כדי שהכדורים יכודררו בקלות יותר (עם ידיים רטובות מעט), סדרו את הקציצות בצלחת כמו שצריך.

  • סדרו מקום בסיר לקציצות והכניסו לסיר (כדאי ורצוי להזליף מהרוטב על הקציצות עצמן שיקבלו את כל הטעמים), בשלו את הכל עוד כ-15-20 דקות (לא יותר מדיי), תוציאו קציצה אחת וגזר אחד לטעימה לבדוק שהוא מספיק רך, אם הכל יצא טעים והכל התרכך כבו את האש, הכל מוכן, צלחתו סדרו הכל ושיהיה בתיאבון.

הערות
  • לא חובה להוסיף פלפל ירוק ופלפל יבש - למי שלא אוכל חריף.

  • ניתן להפחית או להוסיף מלח פלפל לפי הטעם האישי.

  • קוטר הסיר הינו 30, אם הסיר שלכם קטן או גדול יותר ניתן להוסיף יותר או פחות מים - ככל שתוסיפו יותר מים ככה הרוטב יהיה דליל יותר לכאן כדאי להיזהר, רוטב דליל מדיי פחות טעים בד"כ.

  • ניתן להמיר את דג הלוקוס לדג מושט, סלמון, בס, אינטיאס וכו', העיקר שיהיה מפולט ומופרד מהעור וקצוץ היטב, היזהרו מקוצים!

  • ניתן לקצוץ את הדג במעבד מזון אך תמיד קציצה ידנית עדיפה ואוורירית יותר ונותנת לקציצה מרקם פחות דחוס.

  • את החומוס המבושל ניתן להחליף בחומוס קפוא משקית ולחסוך את התהליך, אני אישית אוהב שהדברים נעשים לפעמים בצורה של "Old Fashion" :)

  • כמויות הירקות והדג יכולים להשתנות בהתאם לגודל הסיר!

  • אם מצאתם טעות במתכון או בכתיבה אל תהססו לכתוב למטה בתגובה :) תודה רבה!

1 תגובות על: קציצות דגים (לוקוס) לשבת ברוטב מרוקאי חריף
אבי
אבי
5 במאי 2021 בשעה 10:43
בלהבלה נייסיון
הגב
כתיבת תגובה
מחשבוני המרה
נפחים
משקלים
טמפרטורה
תגיות:
# אוכל מרוקאי # אוכל ליום שישי # ארוחת שישי # שישי בצהריים # גמבה אדומה # חריימה # חריימה מרוקאי # תבשיל מרוקאי # בישולים מרוקאים # דג מרוקאי לשישי # דג מרוקאי לשבת # רוטב מרוקאי חריף # רוטב מרוקאי # קציצות דגים ברוטב מרוקאי # קציצות דגים לשבת # קציצות לוקוס ברוטב מרוקאי # קציצות לוקוס # קציצות לוקוס ברוטב מרוקאי חריף # קציצות לוקוס חריפות # קציצות דגים לליל שישי # ליל שישי # אוכל לקידוש # פלפל חריף יבש # בטטה # דג לוקוס # פירורי לחם לבנים # פלפל שושקה אדום # איך להכין דג מרוקאי לשבת # איך מכינים דג מרוקאי לשבת # איך מכינים חריימה לשבת # איך להכין חריימה חריף # איך להכין רוטב מרוקאי חריף # מתכון לחריימה לשבת # מתכון לקציצות דגים לשבת # מתכון לקציצות לוקוס לשבת # מתכון לקציצות דגים חריפות לשבת # קציצות דגים טעימות # קציצות דגים הכי טעימות בעולם # קציצות דגים בסגנון מרוקאי # קציצות דגים לליל שבת # קציצות לוקוס לליל שבת # קציצות דגים ברוטב מרוקאי מושלם # קציצות דג מרוקאיות # קציצות דגים מופלאות # קציצות דגים אווריריות # אוכל מרוקאי לשבת # אוכל מזרחי # קציצות דגים בחריימה # קציצות # שישי # ארוחת צהריים פרווה # יאבלולו שמבלולו # קציצות צמחוניות # קציצות לשבת # תשעת הימים # פלפל חריף # עגבניות # כוסברה # שום # עגבניות מגי # כמון # פלפל ירוק חריף # קציצות דגים # פירורי לחם # כורכום # פפריקה אדומה # רסק עגבניות # גזר # שמן זית # סודה לשתייה # גרגירי חומוס # חומוס # ביצים

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il