לאכול לאט יותר: איך עושים את זה? האם זה עוזר בירידה במשקל? פודיק - Foodik

לאכול לאט יותר: איך עושים את זה?

החיים המודרניים הם מרוץ אינסופי. רבים מאיתנו צריכים להספיק לעשות דברים רבים בזמן קצר ולתמרן בין משימות שונות. בתקופות לחוצות במיוחד, אנחנו לפעמים שוכחים לפנות זמן לפעולה הבסיסית ביותר – לאכול ארוחה מסודרת. וכך, יוצא מצב שאנחנו אוכלים תוך כדי נסיעה, תוך כדי הליכה או מול המחשב בעבודה. ולרוב, במצבים האלה, אנו אוכלים מהר יותר מכפי שאנו אמורים וזה עלול להוביל להשלכות שליליות על גופנו. אז למה כדאי לאכול לאט יותר? ואיך עושים את זה? צוות "פודיק" כאן כדי להסביר לכם.

כדאי לקרוא >> למה הדיאטה לא עובדת? 11 סיבות אפשריות

למה כדאי לאכול לאט יותר?
כיום, אנו אוכלים בעיקר כדי ליהנות. אך, חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של האכילה היא להגיע למצב של שובע. אכילה איטית היא דרך נפלאה להשיג את המטרה הזאת ולשמור על הבריאות. הנה מספר סיבות טובות לאכול לאט יותר:
יורדים במשקל בצורה בריאה יותר. מחקרים מצביעים על כך שאנשים הנוטים לאכול מהר הם בעלי סיכון גבוה יותר להשמנת יתר. לכן, במקום לספור קלוריות ולהימנע ממזונות מסוימים, אפשר פשוט לאכול לאט יותר. למוח שלנו לוקח בערך 20 דקות כדי להבין שאנחנו שבעים ולכן, אם נאכל במהירות, אנו עלולים להתמלא יתר על המידה ולהבין זאת רק אחרי 20 דקות. אכילה איטית תאפשר למוח שלנו להבין שאנו שבעים עוד לפני סיום הארוחה. וכך, נאכל פחות, מה שיוביל לירידה מהירה יותר במשקל.
עוזרים למערכת העיכול. כדי לאכול לאט יותר, צריכים ללעוס היטב את האוכל. הלעיסה הזו משחררת אנזימים, שמסייעים בפירוק המזון ומקלים על הפעולה של מערכת העיכול.
לא נכנסים לסטרס. כשאוכלים מהר, הגוף נכנס למצב של דחק ולחץ. זה מוביל לשחרור של הורמונים, שאינם מאפשרים פירוק וספיגה יעילה של המזון. המצב הזה עלול לגרום לבעיות רפואיות ולמחלות.
נהנים יותר מהאוכל. כשאוכלים לאט יותר, חוש הטעם שלנו מתחדד. כך, אפשר ליהנות מהארוחה כפליים ולחוות חוויה קולינרית מדהימה.

כדאי לקרוא >> איך אוכל משפיע על הבריאות שלנו

איך אוכלים לאט?
אז כפי שכבר הבנתם, לאכול לאט זה חשוב וחיוני. אם אתם כבר רגילים לאכול את הארוחות שלכם במהירות, אתם וודאי תוהים כיצד תצליחו לאכול לאט יותר. הכנו עבורכם מספר טיפים, שיעזרו לכם לאכול לאט יותר וליהנות מהיתרונות של אכילה איטית:
לפני שאתם מתחילים, הגדירו את המטרה שלכם. עוד לפני שאתם מרימים את המזלג או את הכף, הגדירו את המטרה שלכם בארוחה הזאת – לאכול לאט יותר. מומלץ לומר זאת בקול רם: "עכשיו אני מתכוונ/ת לאכול לאט יותר". תופתעו לגלות עד כמה זה משפיע על המציאות.
כשאתם אוכלים, התרכזו אך ורק באוכל. פעמים רבות אנו מתעסקים בדברים אחרים בזמן הארוחה, מה שמסיח את דעתנו מצורת האכילה ומכמות האכילה. לכן, מומלץ להימנע מפעולות נוספות בזמן הארוחה, כמו קריאת עיתון, הקלדת עבודות במחשב או צפייה בטלוויזיה.
שימו לב לשעון. לפני שאתם מתחילים את הארוחה, העיפו מבט בשעון כדי לדעת כמה זמן לוקח לכם לאכול. אם אתם לא רוצים להיות קשורים בקשר עין תמידי לשעון, אתם יכולים להפעיל טיימר ל-20 דקות ולהקפיד להמשיך את הארוחה עד שהוא מצלצל. מומלץ להתחיל את הארוחה בשעה נוחה במהלך היום, כך שלא תצטרכו לאכול במהירות מתוך קוצר זמן.
איכלו בנחת. כמו שכבר ציינו, אכילה מהירה עלולה להכניס את הגוף שלנו לסטרס. לכן, חשוב לאכול בנחת ולעשות מדי פעם הפסקות יזומות במהלך הארוחה. אפשר להניח את הסכו"ם בין הלעיסות. אם אתם אוכלים ארוחה של מספר מנות, מומלץ לעשות הפסקה קלה בין המנות השונות.
איכלו באמצעות צ'ופסטיקס. אם אינכם רגילים לאכול עם צ'ופסטיקס, זו יכולה להיות דרך מצוינת להאט את קצב האכילה שלכם. האכילה באמצעות שתי המקלות הללו היא מאתגרת עבור מי שאינו מורגל באכילה איתם, כך שייקח לכם זמן לאכול את מה שיש לכם בצלחת.
שתו בזמן הארוחה. מדי פעם, כדאי לעצור כדי לשתות מעט מים. חשוב ללגום את המים באיטיות. גם זה יאט את קצב האכילה שלכם ויקרב את הרגע שבו המוח יאותת לכם שאתם שבעים.
נסו לאכול עם אנשים אחרים. כולנו מכירים את האמרה "אין מסיחין בשעת הסעודה", אבל לפעמים שיחות בזמן הסעודה יכולות להאט את קצב האכילה שלנו. אם אתם גרים עם בני משפחה או עם שותפים, אפשר לתזמן ארוחות משותפות. אם אתם גרים לבד, אפשר להזמין חברים מדי פעם. עם זאת, חשוב שלא להיסחף לקצב אכילה מהיר של אנשים אחרים. אם אחד מהשותפים שלכם לשולחן אוכל את הארוחה במהירות, הקפידו להיצמד לקצב האיטי שלכם.
חיתכו את האוכל לחתיכות קטנות. כדי לסיים את המנה שלכם, תצטרכו לאכול חתיכה-חתיכה. זה יאריך את זמן הארוחה ויגרום לכם לאכול לאט יותר.
הוסיפו לארוחה מזונות שדורשים לעיסה מרובה. מומלץ להוסיף לארוחה ירקות חיים, כמו מלפפונים, עגבניות שרי וגמבה, כיוון שהם דורשים לעיסה רבה יותר בהשוואה למזונות אחרים. הלעיסה הממושכת מאטה את קצב האכילה ועוזרת לנו לאכול לאט יותר. כדאי ללעוס בין 10 ל-15 שניות לפני שבולעים.
אל תגיעו מורעבים לארוחה. אכילה מהירה נובעת לא רק מקוצר זמן, אלא לעיתים גם ממניעים פיזיולוגיים של רעב. כדי לא להגיע מורעבים לארוחה, כדאי לספק לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה במהלך היום. אם אתם חשים חשק לנשנש משהו בין ארוחות, איכלו ארוחה קטנה, כמו פרוסת לחם עם ממרח או תמרים ואגוזים. ככלל, מומלץ לאכול כל 3-4 שעות.

כדאי לקרוא >> דיאטה קטגונית: מהי והאם היא מתאימה לכם

בשורה התחתונה:
אכילה איטית היא חלק מרכזי בירידה במשקל ובשמירה על הבריאות הכללית. זה לא קל להיפטר מהרגל של שנים, אבל אם תקפידו לאכול את הארוחות שלכם לאט, תוכלו ליהנות מחוויה קולינרית שאולי עוד לא חוויתם. האוכל יהיה טעים יותר, האווירה תהיה רגועה יותר, והגוף שלכם יודה לכם.

כדאי לקרוא >> סגולות השום וכמה מומלץ לצרוך ביום

    כתבו לנו




    label-icon

    הניוזלטר של פודיק

    קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

    הירשמו כמנויים לערוץ YouTube של פודיק