פודיק - Foodik

איך לתקן תקלות באפייה ובבישול

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
15757 צפיות
לכל אחד יכולות לקרות תקלות באפייה ובבישול. גם בעלי ניסיון רב שנים במטבח נוטים לטעות מדי פעם ובהיסח הדעת לא מדייקים בתבלינים, בזמנים או בכמויות. באופן כללי, תמיד מומלץ להיצמד למתכון, אך גם אז, לעיתים קורה מצב שמשהו משתבש. אתרנו "פודיק" כאן כדי להציג בפניכם תקלות נפוצות באפייה ובבישול ולהראות לכם כיצד אתם יכולים לתקן אותן בקלות.

הנה לכם כמה מהתקלות הנפוצות ביותר:


המאפים יצאו אפויים למחצה:
אם דחסתם יותר מדי מאפים לתוך התנור, כנראה שהמאפים יצאו לא מספיק אפויים. אם ממלאים תנור עד אפס מקום, זרימת האוויר נפגעת וכך גם הטמפרטורה, מה שמוביל בסופו של דבר למאפים אפויים למחצה. לכן, מומלץ להכניס את תבניות המאפים בתורות כדי ליהנות ממאפים אפויים היטב.

כדאי לקרוא >> איך להקפיא עוגות ועוגיות

המרקם של בצק העוגיות יצא נוזלי או יבש מדי:
אם הבצק יצא נוזלי או דביק מדי, הוסיפו לו מעט קמח. אפשרות נוספת היא להכניס אותו למקרר לחצי שעה. כשתוציאו אותו מהמקרר כדי ליצור את העוגיות, שטפו ידיים כדי שהוא לא יידבק אליכם.
אם הבעיה היא הפוכה והבצק יבש ומתפורר, פשוט הוסיפו מעט שמן או נוזלים אחרים עד שתגיעו למרקם הרצוי.

כדאי לקרוא >> טיפים שימושיים להקפאת המזון שלכם

הבצק יצא מתוק או מלוח מדי:
אם הבצק יצא מתוק או מלוח מדי, כל שעליכם לעשות הוא להכין כמות נוספת של בצק ללא סוכר או מלח ולחבר אותה לבצק הקודם. אם יצא יותר מדי בצק, אתם תמיד יכולים לשמור חלק במקפיא למועד מאוחר יותר.

כדאי לקרוא >> טיפים לניקוי יסודי של המטבח שלכם

בצק העוגיות נדבק לחותכנים:
אם אתם משתמשים בחותכנים מפלסטיק כדי לייצר עוגיות בצורות שונות, מומלץ לשמן אותם מעט לפני השימוש. כך, הבצק לא יידבק אליהם.

כדאי לקרוא >> טיפים להכנת אורז מושלם

העוגיות יצאו קשות:
אם העוגיות יצאו קשות מדי לאחר האפייה, ייתכן שהן נאפו בחום גבוה מדי או ששהו בתנור זמן רב מדי. לכן, מומלץ לוודא שהטמפרטורה תואמת את דרישות המתכון ולהפעיל טיימר. אפשרות אחרת היא שבבצק היה יותר מדי קמח, או שהבצק היה קר מדי כשהוא הוכנס לתנור.
כדי לרכך את העוגיות הקשות, אתם יכולים לאחסן אותן בשקית אטומה או בצנצנת יחד עם פרוסה טרייה של לחם. העוגיות יספגו את הלחות של הלחם במהלך הלילה ותהיינה רכות יותר למחרת.
אם אתם נוטים להשאיר את העוגיות זמן רב מדי בתנור, בפעם הבאה מומלץ להוציא אותן ברגע שהן מתחילות להזהיב. באופן כללי, עדיף לאפות עוגיות פחות מדי מאשר יותר מדי. זאת, כיוון שהן בכל מקרה ממשיכות להתקשות ולהתגבש גם מחוץ לתנור.

כדאי לקרוא >> טיפים לבישול צמחוני וטבעוני

העוגיות יצאו יבשות:
אם העוגיות יצאו יבשות לאחר האפייה, כנראה שהן נאפו בתנור בחום גבוה מדי. לכן, שימו לב לטמפרטורת התנור. אפשרות נוספת היא שבבצק היה חסר שמן או שהיה בו יותר מדי קמח.
במקום להיפטר מהעוגיות היבשות, אתם יכולים לטחון אותן, לשמור בשקית אטומה ולהכין מהן בסיס לעוגת גבינה או לכדורי שוקולד.

כדאי לקרוא >> טיפים לבחירת הירקות הטריים ביותר

העוגיות נמרחו תוך כדי אפייה:
קיימות מספר סיבות, שבגללן העוגיות עלולות לאבד מצורתן ולהימרח במהלך האפייה. ייתכן שהתנור לא חומם מספיק לפני הכנסת העוגיות, ושהן חוממו בחום נמוך מדי. לכן, מומלץ לוודא שהתנור הגיע לטמפרטורה הרצויה לפני הכנסת העוגיות. ייתכן גם שנייר האפייה היה משומן או חם מדי.
אפשרות נוספת היא שהבצק היה נוזלי או שומני מדי, במיוחד אם מדובר בעוגיות המכילות חמאה מומסת. כדי לייצב את העוגיות, מומלץ להכניס אותן למקרר כחמש דקות לפני האפייה.

כדאי לקרוא >> טיפים לאפיית מאפים מושלמים

העוגה יצאה לא סימטרית או שרופה מלמעלה:
אם העוגה יצאה מהתנור כשהיא נושאת על גבה מעין "גבעה", לחצו עליה בעדינות באמצעות נייר מגבת מקופלת לשניים. חשוב לעשות זאת כשהעוגה עדיין חמה. אם עדיין נשארת "הגבעה", אתם יכולים להסיר את החלק העליון הבעייתי באמצעות סכין וליישר את העוגה באמצעות שכבה של קרם שוקולד או כל ציפוי אחר.
אם החלק העליון של העוגה יצא שרוף או חרוך, אתם יכולים לחתוך את החלק הבעייתי באמצעות סכין משוננת ולמרוח מעל ציפוי סמיך, כמו קרם שוקולד.

כדאי לקרוא >> המדריך השלם להכנת ביצה קשה

לרשימת מתכוני עוגות מעולים הכוללים סרטוני וידאו לחצו כאן

האורז יצא דביק או יבש מדי:
אם האורז יצא דביק מדי, אתם יכולים להוסיף לסיר מעט שמן ולערבב באמצעות מזלג עד שהחלקיקים נפרדים זה מזה. במקרה של אורז יבש מדי, המשיכו לבשל את האורז עם מעט מים עד שיהפוך לעסיסי יותר.
אם האורז נשרף, אתם יכולים להניח עליו פרוסות לחם ולהמתין בין חמש לעשר דקות. הלחם יספוג את הריח השרוף ואת הטעם המר של האורז ויהפוך אותו לטעים יותר.

כדאי לקרוא >> המדריך המושלם להמסת שוקולד

הפסטה בושלה יותר מדי זמן:
אם שכחתם לשים טיימר ולהוציא את הפסטה בזמן מהמים הרותחים, אתם יכולים להפוך אותה לפסטה מוקפצת. חממו מחבת עם מעט שמן זית והקפיצו בה את הפסטה.

כדאי לקרוא >> איך להיפטר מנמלים במטבח

לרשימת מתכוני פסטה מעולים עם סרטוני וידאו והדרכה מלאה לחצו כאן

הירקות בושלו יתר על המידה:
אם הירקות יצאו מבושלים מדי, אתם יכולים לשנות כיוון ולהשתמש בהם להכנת מרק ירקות עשיר בוויטמינים. הניחו בסיר את הירקות המבושלים, הוסיפו להם אבקת מרק ועשבי תיבול וכסו את כל המצרכים במים. אם תרצו, תוכלו לטחון את הירקות במעבד מזון ידני כדי לקבל מרק סמיך.

כדאי לקרוא >> 21 טיפים לקיצור זמן הבישול במטבח

התבשיל יצא חריף מדי:
אם החלטתם לבשל תבשיל מהמטבח האסיאתי או הדרום אמריקאי ויצא לכם חריף מדי, אתם יכולים לאזן את הטעמים באמצעות הוספה של ממרח או נוזל, שינטרל את החריפות. ניתן להוסיף חמאת בוטנים, חלב קוקוס, ממרח אגוזים או כל ממרח אחר. אפשרות נוספת היא להוסיף פחמימה או ירקות לתבשיל, ואלו יספגו ויאזנו את הטעם החריף.

כדאי לקרוא >> איך להכין אוכל בריא יותר

התבשיל יצא מלוח מדי:
אומרים שמי שמוסיף יותר מדי מלח לתבשיל הוא מאוהב. כדי לאזן את הטעם המלוח, אתם יכולים להוסיף מעט מים. ניתן גם להוסיף מעט סוכר, עמילן או דבש.

כדאי לקרוא >> איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

התבשיל יצא מתוק מדי:
אם הוספתם לתבשיל יותר מדי סוכר, דבש או סילאן, אתם יכולים להוסיף מעט חומץ או מיץ לימון טרי בסיום הבישול כדי לאזן את הטעם המתוק.

כדאי לקרוא >> איך הופכים מתכון לטבעוני

התבשיל יצא חמוץ מדי:
כדי לאזן את הטעם החמוץ, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף לתבשיל מעט סוכר או סודה לשתייה.

כדאי לקרוא >> איך לבחור, לנקות ולבשל ארטישוק שלם

כעת, אנו בטוחים שתצליחו לאתר את הטעויות שלכם בזמן האפייה והבישול ולפתור אותן בצורה הטובה ביותר. שיהיה בתיאבון!

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il