פודיק - Foodik

למה צריך לשתות מים

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
2488 צפיות
למה צריך לשתות מים? כשני שליש ממשקל גופנו מורכב ממים. וביום רגיל, שאינו כולל פעילות גופנית מאומצת, אנו מאבדים כ-4.5 ליטרים של מים. כשאיננו מחזירים לגוף את הנוזלים שהוא מאבד לאורך היום, אנו פוגעים בתפקוד התקין של מרבית מהמערכות הפנימיות שלנו. זו הסיבה שכל כך חשוב להקפיד על שתייה מספקת ועקבית של מים. צוות "פודיק" הכין עבורכם מדריך, שיספר לכם את כל מה שרציתם לדעת על שתיית מים, כולל יתרונות בריאותיים, צריכה מומלצת בזמן היריון וסכנות בשתייה מרובה מדי.

כדאי לקרוא >> האם זה בריא לשתות קפה

אז למה כדאי לשתות מים?
המים עוזרים לרדת במשקל. לעיתים אנו מרגישים רעבים, אך למעשה אנו צמאים. אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, מומלץ לשתות כוס מים בכל פעם שאתם מרגישים רעבים ולהקפיד על אכילה מסודרת. בכלל, מומלץ לשתות חצי כוס מים לפני כל ארוחה כדי לצמצם את כמות המזון שתרצו לאכול במהלכה. בנוסף, עדיף לעזוב את המשקאות המסוכרים ולעבור לשתות מים.
המים מעוררים. לא רק הקפה מעורר. גם כוס מים יכולה לעשות את העבודה, בייחוד אם הגוף שלכם זקוק לה.
המים משפרים את מראה עור הפנים. אספקה גדולה ועקבית של מים מאפשרת התחדשות של תאי עור הפנים, כך שהעור נראה זוהר ומתוח יותר.
המים משפרים את הביצועים הספורטיביים שלנו. רקמת השריר שלנו בנויה ברובה ממים. לכן, מחסור במים עלול להוביל לעייפות קיצונית, לאי יציבות, לסחרחורת ולחולשה כללית של הגוף. זה כמובן יפגע בביצועים שלכם בפעילות גופנית. לעומת זאת, אם תשתו כמות מספקת של מים תוכלו לשפר את מצב השרירים וליהנות מביצועים טובים יותר.
המים מרגיעים. מחסור במים עלול להוביל לשינוי קיצוני במצב הרוח, שיבוא לידי ביטוי בבלבול ובעצבנות. מומלץ להקפיד על שתייה לאורך היום כדי להיות נעימים יותר לסובבים אתכם.
המים מקלים על כאב ראש ולעיתים אף מונעים אותו. כאב ראש נוצר ממגוון סיבות, ביניהם גם התייבשות. אך אם כאב הראש נוצר מסיבות אחרות, שתיית מים יכולה להקל על הכאב.
המים מונעים עצירות. כאשר יש מחסור של מים בגוף, המעי הגס משתמש בצואה כדי לשמור על לחות וכך נוצרת התופעה הלא נעימה, הנקראת עצירות. כדי להימנע מהתופעה הזו, מומלץ להקפיד על שתייה מספקת של מים.
המים מסייעים במניעת כאבי מפרקים. המים שומרים על הסחוסים של המפרקים גמישים ורכים, כך שהם מסייעים למניעת כאבי מפרקים.
המים מצמצמים את הסיכוי להנגאובר. אם אתם אוהבים לבלות ולשתות, כדאי לכם לקחת איתכם גם בקבוק מים. אחרי כל משקה אלכוהולי, שתו כוס מים כדי לדלל את ההשפעה המייבשת של האלכוהול. כך, יכול להיות שתצליחו להימנע מהתחושה הלא נעימה של הנגאובר בבוקר למחרת.
המים מפנים את הפסולת מהגוף. המים אחראים על פינוי הפסולת מהגוף. הם עושים זאת בדרכים שונות, כמו דרך השתן והזיעה. אם לא שותים מספיק מים, הפסולת נשארת בגוף ועלולה לגרום לבעיות שונות. תוכלו לדעת אם שתיתם מספיק לפי צבע השתן. אם אין מספיק מים בגוף, הכליות אוגרות נוזלים כדי שהגוף ימשיך לתפקד כראוי. לכן, כשהכליות משחררות את הנוזלים בדמות שתן, הצבע שלו כהה וריחו לא נעים. אם הכליות מקבלות אספקה מספקת של מים, השתן יהיה בהיר וללא ריח.

כדאי לקרוא >> איך להכין מנגל בריא

כמה מים מומלץ לשתות ביום?
כמות המים המומלצת ליום משתנה מאדם לאדם ותלויה במגוון משתנים, כמו מידת ההזעה ורמת הפעילות שמבצעים במשך היום. באופן כללי, הכמות המומלצת לאישה היא כ-2.2 ליטרים ביום ולגבר, כ-3 ליטרים ביום.
בתחילת המאמר ציינו שהגוף שלנו מאבד כ-4.5 ליטרים במהלך היום. אנו מחזירים לו את הנוזלים לא רק דרך המים אלא גם דרך מזון ומשקאות אחרים שאנו צורכים. מומלץ להימנע מאלכוהול, ממשקאות המכילים קפאין וממשקאות קלים, שבסופו של דבר גורמים לנו לאבד נוזלים. בין המקורות הטובים ביותר לנוזלים הם פירות וירקות, ובעיקר חסה, מלפפון, עגבנייה, קישוא, סלרי, צנון, כרוב ירוק, כרוב אדום, ברוקולי, חציל, פלפל, כרובית, תרד, אבטיח, אשכולית, תות, אפרסק, מלון, תפוז ואננס, שמכילים כמות מים גדולה במיוחד.
במצבים מסוימים, שבהם אתם מאבדים כמויות גדולות של נוזלים במהלך היום, כמו במצבים של הקאות, שלשולים וחום גוף גבוה, מומלץ לשתות כמות גדולה יותר של מים. גם לאחר פעילות גופנית, מומלץ לצרוך יותר מים.

כדאי לקרוא >> היתרונות הבריאותיים של הפלפלים השונים

כמה מים צריך לשתות במהלך ההיריון?
חשוב מאד להקפיד על שתייה מרובה בזמן היריון. זאת, כיוון שהמים משפרים את חילוף החומרים ומאפשרים את האספקה היעילה של רכיבים חיוניים לעובר. באופן כללי, אם הינך בהיריון, מומלץ לצרוך סביב שלושה ליטרים של נוזלים מדי יום, ויותר נוזלים בימים חמים או בימים שבהם את עוסקת בפעילות גופנית מאומצת. ההמלצה הרווחת היא לשתות כ-12 כוסות מים, כשכל כוס מכילה 200 מ"ל. את שאר הנוזלים יש לצרוך ממקורות אחרים, כמו ירקות, פירות וחלב.

כדאי לקרוא >> סגולות האבוקדו ולמה הוא בריא

כמה זה יותר מדי?
לשתות מים זה בריא, אבל גם את זה צריך לעשות במידה. אם שותים יותר מ-2 ליטרים של מים בזמן קצר, זה עלול לגרום להתנפחות של תאים בגוף, בעיקר תאי המוח. תאים אלו עלולים להתפוצץ ולהיהרס, מה שיגרום למוות תוך מספר שעות. תופעה זו נקראת "הרעלת מים" והיא מלווה בתופעות לוואי שונות, כמו בחילות, כאבי ראש, עיוות שרירים, הקאות, קהות חושים, פרכוסים, ראייה מטושטשת ואף עיוורון. לכן, הקפידו לשתות לפי תחושת הצמא שלכם ולא להפריז בכמויות.

כדאי לקרוא >> תזונה מאוזנת: הדרך המומלצת לירידה במשקל

כפי שוודאי כבר הבנתם - מים הם מקור החיים. אז למה אתם מחכים? הקפידו על שתייה מספקת של מים לאורך היום ותיהנו מחיים בריאים ורגועים יותר ומיתרונות בריאותיים רבים. שיהיה לרוויה!

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il