פודיק - Foodik

טיפים להכנת אורז מושלם

שתפו:
עודכן ב- 11 באוגוסט 2022
4686 צפיות
אורז הוא מהמאכלים הפופולאריים ביותר בעולם, ולא בכדי. הוא משתלב נהדר כמעט עם כל סוגי המזון, מזין וטעים. הוא גם קל לבישול, אם יודעים איך לעבוד איתו. במאמר הזה נציג לכם מספר טיפים, שיעזרו לכם להכין אורז מושלם בכל פעם.

כדאי לקרוא >> טיפים להכנת אורז מלא

השתמשו בסיר איכותי:
מומלץ לבחור בסיר איכותי בעל פיזור חום אחיד ועם ציפוי, שימנע הידבקות של האורז לתחתית. חשוב מאד גם לבחור בסיר שיש לכם את המכסה שלו, כיוון שחשוב לכסות את הסיר בעת הבישול, כדי שהאדים לא יברחו. מומלץ שהמכסה יהיה שקוף, כדי שתוכלו לראות מה קורה בתוך הסיר בזמן הבישול מבלי לפתוח את המכסה. בנוסף, שימו לב שהאורז יכפיל את עצמו במהלך הבישול ולכן חשוב לבחור בסיר רחב מספיק.

בחרו את סוג האורז שיתאים לצרכים שלכם:
תתפלאו לדעת, אבל יש סוגים רבים של אורז, שמגיעים מרחבי העולם. לפני שאתם בוחרים את סוג האורז, אנו ממליצים לכם לחשוב על סוג המאכל שאתם מתכננים להכין. אם אתם רוצים אורז פחות דביק, כדאי שתבחרו באורז ארוך, שבו יש יותר עמילן שאינו נדבק. סוגי אורז ארוך הם אורז פרסי, אורז בסמטי, אורז יסמין ואורז תאילנדי. אורז עגול נחשב לדביק יותר משום שהוא מכיל עמילן בכמות גבוהה, והוא מתאים יותר להכנת סושי או ריזוטו. יש כמובן גם את האורז המלא, שמכיל את הסובין, את הקליפה שבה רוב המינרליים והוויטמינים החיוניים לגופנו. מומלץ להשתמש בו אם אתם רוצים להבטיח ארוחת בריאות. אם אינכם מתכוונים להשתמש באורז המלא בזמן הקרוב, מומלץ לאחסן אותו במקרר כדי לשמור על איכותו.
מומלץ גם לבחור באורז באריזה סגורה, כדי שתדעו מה תאריך התפוגה שלו. לפני שאתם מתחילים בבישול, שימו לב שגרגרי האורז נקיים ולא שבורים.

שטפו את האורז לפני שאתם מבשלים אותו:
ברוב המקרים, כדאי לשטוף את האורז תחת מים קרים לפני שמבשלים אותו. שימו את האורז בקערה יחד עם המערה, ערבבו אותו עם היד, סננו אותו וחוזר חלילה, עד שהמים נקיים וכבר אינם לבנים. השטיפה הזו מורידה מהאורז את העמילן, שגורם לגרגרי האורז להידבק זה לזה ולאורז להיכנס לכם בין החניכיים. יש אפילו סוגי אורז, שצריכים להשרות במים במשך חצי שעה לפני הבישול. חשוב מאד לסנן את האורז ממים מיותרים לפני הבישול. אתם יכולים להשאיר את האורז במסננת כ-15 דקות כדי לוודא שכל הנוזלים ירדו ממנו. בכל מקרה, מומלץ לקרוא את ההוראות שעל האריזה של האורז כדי לראות האם קיים צורך ממשי לשטוף אותו או לא. השטיפה חשובה במיוחד אם קניתם את האורז לפי משקל ולא באריזה, כיוון שכך תוכלו להסיר ממנו אבק וחומרים אחרים שאולי דבקו בו בזמן שהיה מונח בחוץ.

[caption id="attachment_1678" align="alignnone" width="300"]איך להכין אורז בסמטי מושלם אחד אחד איך להכין אורז בסמטי מושלם אחד אחד - לחצו על התמונה וכנסו לדף המתכון![/caption]

טגנו את האורז לפני שאתם שופכים את המים:
לפני שאתם מכניסים את האורז לסיר, מומלץ לחמם בו כף של שמן זית או שמן קנולה. כשהשמן חם, תוסיפו לסיר את האורז וערבבו אותו עד שהוא יהיה מצופה כולו בשמן. תמשיכו לטגן את האורז יש שהוא ישחים, מה שעשוי לקחת כ-10 דקות. אתם יכולים גם להסתפק בטיגון קל של כשתי דקות. זה יעניק לאורז שלכם טעם מיוחד וגם יעזור למנוע הדבקה של גרגרי האורז אחד לשני.

דעו כמה מים - או נוזל אחר - לשים:
על כל כוס אורז לבן, אתם צריכים לשים בין 1.5 ל-2 כוסות מים. אם אתם מבשלים אורז מלא, אתם צריכים לשים 2 ורבע כוסות מים על כל כוס אורז. מומלץ בכל מקרה לקרוא את ההוראות שעל גב האריזה של האורז כדי לבדוק מהי כמות המים המומלצת. אם אתם רוצים לקצר את זמן הבישול, אתם יכולים להכניס לסיר מים שהרתחתם מראש במקום מי ברז.
אם אתם רוצים להיות יצירתיים, אתם יכולים להחליף את המים בנוזל אחר. כך, תעניקו לאורז שלכם טעם מיוחד. אתם יכולים להשתמש בציר עוף, בציר ירקות, ביין, במיץ פירות ואפילו בחלב קוקוס. את היין, מיץ הפירות והחלב מומלץ לערבבי עם מים כדי שהאורז לא יספוג טעמים חזקים מדי.

תבלנו את האורז לפני שאתם מכסים את הסיר:
אחרי שהם שופכים את המים לתוך הסיר, מומלץ לתבל את האורז במלח, בפלפל ותבלינים נוספים לפי הטעם. כך, האורז יספוג לתוכו את הטעמים בעת הבישול. אתם יכולים להוסיף כורכום אם אתם רוצים לקבל אורז צהוב ופפריקה אם אתם רוצים לקבל אורז אדמדם. בעת הטיגון אפשר גם להוסיף שום, בצל, פטרוזיליה ועוד שלל צמחי תבלין.

אל תפתחו את המכסה:
ברגע שאתם מביאים את המים לרתיחה, אתם צריכים להנמיך את האש ולכסות את הסיר. מהרגע הזה, אתם צריכים לשמור על המכסה סגור במשך כל זמן הבישול. שימו לב שגם משך הבישול משתנה בין אורז לבן לאורז מלא, כשאורז לבן דורש רק כ-20 דקות בישול בעוד שאורז מלא דורש כ-40 דקות בישול. אם תפתחו את המכסה בזמן הבישול, האדים ייצאו וזה עלול לפגום במרקמו של האורז. לאחר שסיימתם את הבישול, אתם יכולים לכבות את הלהבה, אבל עדיין לא להסיר את המכסה. תשאירו את הסיר מכוסה על הכיריים במשך לפחות 5-10 דקות לפני שאתם פותחים אותו.

לסיום, ערבבו את האורז:
לאחר שתסירו את המכסה של האורז, חשוב לערבב את האורז עם כף או מזלג כדי להפריד בין גרגרי האורז ולמנוע מהם להידבק זה לזה. הערבוב של האורז ישחרר את האדים הכלואים בין הגרגרים וכך ימנע היווצרות לחות.

חממו מחדש במיקרוגל:
אם לא הספקתם לאכול את כל האורז שהכנתם, אתם יכולים לשמור אותו במקרר למספר מצומצם של ימים. כשתרצו לחמם אותו מחדש, עדיף לכם לעשות זאת באמצעות המיקרוגל. הכניסו אותו לתוך קערה מתאימה למיקרוגל, כסו אותו וחממו במשך כדקה-שתיים עד שהוא מגיע לדרגת החום הרצויה לכם.

עם הטיפים האלו, אנו בטוחים שתצליחו להכין אורז מושלם, שיוצא אחד אחד. בתיאבון! בנתיים צפו בסרטון וידאו שמתאר כיצד להכין אורז בסמטי אחד אחד:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=axcm-rdVse8[/embed]

עקבו אחרי פודיק בפייסבוק | עקבו אחרי פודיק באינסטגרם | עקבו אחרי פודיק ב-TikTok | עקבו אחרי פודיק ב-YouTube

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il