פודיק - Foodik

איך הופכים מתכון לטבעוני

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
4028 צפיות

החלטתם שאתם רוצים להפוך לטבעוניים, אבל חוששים שכבר לא יישאר לכם מה לאכול? עומדים לארח אנשים טבעוניים ולא בטוחים כיצד להכין להם פשטידה, עוגה או מאפים טעימים? תתפלאו, אבל אתם יכולים להפוך כמעט כל מתכון לטבעוני עם חומרי הגלם הנכונים ועם הקפדה על כללי האפייה הטבעונית. במאמר הבא נציג בפניכם כמה טיפים, שיעזרו לכם להפוך את המתכונים האהובים עליכם ועל קרוביכם לטבעוניים:

כך תייצרו תערובת יציבה:
באפייה הרגילה, ביצים משמשות כדבק המקשר בין חומרי הגלם השונים, בין הנוזלים והשומנים, וכך עוזרות לייצב פשטידות, קציצות, עוגות, עוגיות ומאפים נוספים. אז מה עושים אם לא רוצים להשתמש בביצים? קיימים מספר תחליפים, ביניהם מחית תפוחי עץ טבעית ולא ממותקת. ביצה אחת שקולה ל-50 גרם מחית. למחית תפוחי עץ יש רמת פקטין גבוהה ולכן היא מסוגלת לקשור בין הנוזלים לשומנים בצורה טובה יחסית. אך, יש לקחת בחשבון שבניגוד לחלמון של ביצה, המחית אינה מספקת קשירה קבועה ולכן, אם לא תכללו בתערוכת חומרים יבשים כמו קמח, היא כנראה תתפרק. אם אתם מתכננים לאפות עוגה שתתפח בתנור, חשוב להוסיף גם שני גרם של סודה לשתייה או אבקת אפייה על כל 50 גרם מחית.
תוכלו להחליף ביצה אחת גם ב-25 זרעי פשתן בתוספת 60 גרם מים. תשרו את זרעי הפשתן כמה דקות בתוך המים עד שהמים הופכים לצמיגיים ואז תסננו את הזרעים ותשתמשו רק במים לאפייה. השימוש בזרעי הפשתן עם המים מתאים לשימוש במתכון על בסיס מים. בנוסף, תוכלו להשתמש ב-50 גרם בננה בשלה או ב-50 גרם טחינה גולמית. טחינה גולמית מתאימה לשימוש במתכונים על בסיס שמן.
אפשרות נוספת היא להשתמש במעדני סויה, אך אם אתם בוחרים באופציה הזאת, קחו בחשבון שהם מכילים כמות גדולה של סוכר. לכן, אם אתם לא רוצים שהמתכון שלכם ייצא מתוק מדי, תפחיתו בכמות הסוכר של המתכון בהתאם לרמת המתיקות של המעדנים.

כדאי לקרוא >> תחליפי ביצים שכדאי להכיר

כך תאווררו את המאפה שלכם:
ביצים לא משמשות רק כחומר מקשר, אלא גם כמרכיב מאוורר, שמעניק גובה ועוזר לייצר מאפים לא דחוסים. הן שימושיות במיוחד בהכנת עוגות בחושות. אז איזה תחליפים יוכלו לייצר את אותו האפקט?
הפתרון הפשוט ביותר הוא להשתמש בחומץ או בסודה לשתייה. אולם, קחו בחשבון שחומץ אפקטיבי רק באפייה של 180 מעלות ומעלה. תצטרכו להוסיף 20 גרם חומץ על כל קילו של בצק, תערובת או בלילה. לגבי סודה לשתייה, תצטרכו להוסיף כפית של סודה לשתייה על כל חצי ליטר של תערובת הנוזלים והסוכרים. כך למשל, אם במתכון יש חצי קילו מים וחצי קילו סוכר, תצטרכו להוסיף על זה 10 גרם סודה לשתייה.

איך הופכים מתכון לטבעוני טבלת המרות

איך להפוך מתכון לטבעוני, מה להחליף בחלב, ביצה, חמאה, גבינה ושמנת, כל התשובות לשאלות כאן באתר פודיק. אם תרצו למצוא מתכונים טבעוניים לחצו כאן ותגיעו לקטגוריה המתאימה

כך תחליפו את החמאה:
יש מספר דרכים לייצר חמאה טבעונית. האפשרות המומלצת ביותר היא להחליף שני שליש מהחמאה הרגילה בשמן קוקוס ושליש אחד בחמאת אגוזי לוז או שקדים. חשוב להמיס את שמן הקוקוס לפני השימוש ולוודא שהוא אינו רותח, כדי שלא יבשל את העוגה עוד לפני שהיא תיכנס לתנור.
אפשרות אחרת היא להשתמש בשליש כוס וכף שמן קוקוס, בכף וכפית שמן חמניות, בכפית חומץ תפוחים, בשלוש כפות מי חומוס מקופסת שימושים ובשליש כפית מלח. גם כאן, חשוב להמיס את שמן הקוקוס מראש ולחכות שהוא יתקרר. תכניסו את מי החומוס לתוך כלי מאורך ועמוק, תוסיפו לזה את המלח ואת החומץ ותקציפו את התערובת בעזרת בלנדר מוט עד שתקבלו קצף אחיד. בקערה נפרדת תערבבו את שמן הקוקוס המומס עם שמן החמניות. בזמן שאתם מקציפים את התערובת שבקערה השנייה, שפכו לתוכה לאט-לאט מתערובת השמנים ותמשיכו להקציף עד שהתערובת תהיה אחידה. תעבירו את התערובת המאוחדת למקרר ותשאירו אותה שם כ-15 דקות ללא מכסה עד שהחמאה הטבעונית תתייצב. בשלב הזה אתם כבר יכולים לכסות אותה ולשמור בקירור עד לרגע שבו תצטרכו אותה.

כדאי לקרוא >> 5 סיבות לשלב זרעי פשתן בתזונה שלכם

כך תחליפו את השמנת:
אם אתם בוחרים במתכון שעושה שימוש בשמנת, אתם יכולים להחליף את השמנת בשמנת צמחית על בסיס אורז או סויה. ההחלפה נעשית ביחס של אחד לאחד.
אפשר גם להשתמש בקרם קוקוס, שהוא בעל אחוז שומן גבוה מ-17 אחוז. אם אתם צריכים להקציף את קרם הקוקוס, קחו בחשבון שאתם צריכים להשאיר אותו לילה במקרר, לחכות שהשומן והנוזלים ייפרדו, ולאחר מכן להקציף רק את השומן. עוד דבר שכדאי לדעת על שמן קוקוס הוא שהוא נמס בטמפרטורה גבוהה בהרבה מחמאה ולכן, אם תשתמשו בשומן קוקוס באפייה עלול להיווצר מצב שתופרש שומניות רבה מהבצק. כדי להפחית את הפרשת השומן, אתם יכולים להמיר רבע מכמות שמן הקוקוס בחלב שיבולת שועל או בחלב סויה.

כדאי לקרוא >> איך להפוך מתכונים חלביים לפרווה?

כמה מילים על תחליפי חלב וגבינות:
בעולם של ימינו, שבו הטבעונות הפכה לפופולרית ולמקובלת מאד, תוכלו למצוא שפע של תחליפים לחלב ולגבינות, שאינם דורשים מכם לערבב בין חומרים שונים. בתחליפי החלב והגבינות תוכלו להשתמש בדיוק כמו בחלב ובגבינות רגילים, כך שאתם לא צריכים להשתמש בטבלאות המרה.
כשאתם ניגשים לסופר או למכולת כדי למצוא תחליף לחלב, כל שאתם צריכים לעשות הוא לחשוב מהו הטעם המועדף עליכם – חלב אורז, סויה, שקדים, שיבולת שועל, קוקוס או אגוזי לוז. חשוב גם לבדוק את הערך התזונתי ואת מידת השומן של תחליפי החלב השונים. אנו ממליצים במיוחד על חלב אגוזי לוז, שכן הוא מעניק טעם של נוטלה ויכול לשדרג לכם את הטעמים במאפה. גם גבינות טבעוניות תמצאו בשפע. קיימות גבינות טבעוניות המיוצרות משקדים, מקשיו או מטופו.

טיפים לבישול צמחוני וטבעוני

טיפים לבישול צמחוני וטבעוני - מדריך נפלא וטיפים סופר שימושיים למי שרוצה לבשל אוכל צמחוני / טבעוני, לחצו כאן כדי להגיע למאמר נפלא בבלוג של פודיק :)

כעת, כשאתם מכירים את התחליפים האפשריים לביצים, לחמאה, לשמנת, לחלב ולגבינות, אנו בטוחים שתוכלו להכין מאפים משגעים, שישאירו את האורחים הטבעוניים שלכם שבעים ומרוצים. שיהיה בהצלחה ובתיאבון!

עקבו אחרי פודיק בפייסבוק | עקבו אחרי פודיק באינסטגרם | עקבו אחרי פודיק ב-TikTok | עקבו אחרי פודיק ב-YouTube

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il