פודיק - Foodik

אוסף מתכוני שקשוקות ירוקות

שתפו:
עודכן ב- 14 באפריל 2021
1305 צפיות
שקשוקה היא מהמאכלים הנפוצים והאהובים ביותר במטבח הישראלי. השקשוקה הגיעה אלינו ממדינות צפון אפריקה. בגרסתה המקורית, היא עשויה מביצים המבושלות ברוטב עגבניות. אבל, אם גם לכם נמאס מהשקשוקה הרגילה, צוות "פודיק" ושחר אספו עבורכם אוסף של מתכוני שקשוקות ירוקות, שכדאי להכיר. במתכונים אלו מחליפים את העגבניות בשלל עלים וירקות ירוקים ובריאים, שהם חגיגה לעיניים ולחיך.

למה כדאי לאכול שקשוקה עם עלים ירוקים?
כאמור, שקשוקות ירוקות מכילות שלל עלים ירוקים, ביניהם עלי תרד, עלי מנגולד, ועלי קייל. אז למה כדאי לאכול שקשוקה עם עלים ירוקים? הם כוללים מגוון גדול של יתרונות בריאותיים. הנה כמה סיבות מרכזיות לכלול את העלים הירוקים במתכונים שלכם:
הם עשירים בנוגדי חמצון: לעלים הירוקים יש נוגדי חמצון רבים, המסוגלים לקטול את הרדיקלים החופשיים שבגופנו ולשמור על בריאות התאים שלנו. בין היתר, יש בהם נוגד חמצון עוצמתי ששומר על בריאות העיניים שלנו ומפחית את הסיכון להתפתחות מחלות עיניים גנטיות.
הם מסייעים בניקוי הגוף: העלים הירוקים עשירים בכלורופיל, שהוא החומר המפיק את האנרגיה בצמח ומעניק לו את צבעו הירוק. הכלורופיל מסייע לגופנו להיפטר מרעלים שונים, שעלולים להזיק לו וכך למעשה מנקה את הגוף. בנוסף, החומר הזה תורם ליצירת תאי דם אדומים ומשפר את זרימת הדם בגוף. באופן כללי, העלים הירוקים תורמים מאד לפעילות תקינה של מערכת העיכול וחילוף החומרים בגוף.
הם עשירים במגוון ויטמינים ומינרלים: העלים הירוקים כוללים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, ביניהם ויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית, שכולם מחזקים את מערכת החיסון ומסייעים לבריאות הגוף. ויטמין K הוא ויטמין חשוב במיוחד, כיוון שהוא ממלא תפקיד מרכזי בתהליך קרישת הדם.
הם מאזנים את לחץ הדם: העלים הירוקים יעילים מאד בהפחתת לחץ דם גבוה. זאת, כיוון שהם מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ואשלגן, המשפיעים באופן חיובי על כמות הנתרן בדם. יש בעלים גם רמות נכבדות של מגנזיום, שגם הוא מסייע בשמירה על לחץ דם תקין.
הם מצוינים לשמירה על המשקל: העלים הירוקים מתאפיינים בערך קלורי נמוך, מה שאומר שכמות הקלוריות הדרושה לפירוקם עולה על הכמות שהם מכילים. לכן, אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, אכילה של עלים ירוקים יכולה להיות דרך מצוינת לעשות זאת. בנוסף, העלים מכילים סיבים תזונתיים רבים המספקים תחושת שובע, העוזרת להימנע מאכילה מיותרת.
כעת, כשאתם מכירים את היתרונות הבריאותיים הרבים של העלים הירוקים, אפשר לעבור אל אוסף מתכוני שקשוקות ירוקות, שריכזנו במיוחד עבורכם.

שלושה מתכוני שקשוקות ירוקות שכדאי להכיר:

שקשוקה ירוקה עם שמנת לבישול:
רוצים לשדרג את השקשוקה הרגילה שלכם? הנה לכם רעיון טעים ובריא לשקשוקה ירוקה ומעט מתקתקה עם שמנת לבישול, אגוז מוסקט טחון, עלי מנגולד, עלי תרד, עלי קייל, בצל סגול, בצל לבן ועוד כמה דברים טובים!
למתכון הזה צריכים:
4 ביצים בגודל L או XL
1 בצל לבן בינוני או גדול, חתוך לקוביות
1 בצל סגול קטן או בינוני, חתוך לקוביות
4 שיני שום
1 פלפל ירוק חריף, חתוך לפרוסות
1 כרישה חתוכה לפרוסות דקות
1 חופן עלי תרד ללא הגבעולים
1 חופן עלי מנגולד ללא הגבעולים
1 חופן עלי קייל ללא הגבעולים
10 עלי בזיליקום ללא הגבעולים
250 מ"ל שמנת לבישול 15% שומן (גביע קרטון אחד - אפשר גם רק חצי)
3 כפות שמנת מתוקה 32% שומן (מי שלא אוהב טעם מתקתק לא חייב להוסיף)
1 כפית סוכר חום (מי שלא אוהב טעם מתקתק לא חייב להוסיף)
1 כפית פלפל שחור טחון
0.5 כפית אגוז מוסקט טחון
1 כפית מלח אטלנטי / רגיל (או לפי טעם)
80 גרם גבינת פטה חתוכה לקוביות
זמן ההכנה הכולל: 30 דקות.
כמות המנות: 2.
לאופן ההכנה המלא – לחצו כאן.

[caption id="attachment_869" align="alignnone" width="300"]מתכון לשקשוקה ירוקה עם שמנת לבישול מתכון לשקשוקה ירוקה עם שמנת לבישול - לחצו על התמונה וכנסו למתכון[/caption]

שקשוקה ירוקה פרווה ללא שמנת לבישול:
אם אתם פחות בעניין של שמנת לבישול, יש לנו שקשוקה ירוקה נהדרת שאינה כוללת שמנת לבישול. זהו מתכון נהדר לטבעוניים ולרגישים למוצרי חלב וגם לאלו שפשוט רוצים לאכול פרווה. השקשוקה הזו כוללת מגוון רחב של עלים ירוקים וירקות בריאים, ביניהם עלי תרד, עלי קייל, עלי מנגולד, בצל ירוק וכרישה.
למתכון הזה צריכים:
5 ביצים בגודל L
3 כפות שמן זית
1 בצל לבן גדול, חתוך לקוביות
4 שיני שום
1 פלפל ירוק חריף, חתוך לפרוסות
1 כרישה, חתוכה לפרוסות
4 בצלים ירוקים, חתוכים גס - גם החלק הלבן וגם הירוק
1 חופן עלי מנגולד
1 חופן גבעולי מנגולד
1 חצי כוס מים חמים (חצי כוס של 250 מ"ל)
1 חופן עלי תרד טורקי / ניו זילנדי
1 חופן עלי קייל
3 עלי בזיליקום, חתוכים גס
0.5 כפית אגוז מוסקט טחון
0.5 כפית פלפל שחור טחון
1 כפית גדושה מלח
1 רבע כוס חלב שקדים
זמן ההכנה הכולל: כ-35 דקות.
כמות המנות: 2.
לאופן ההכנה המלא – לחצו כאן.

[caption id="attachment_975" align="alignnone" width="300"]מתכון לשקשוקה ירוקה פרווה ללא שמנת לבישול מתכון לשקשוקה ירוקה פרווה ללא שמנת לבישול - לחצו על התמונה וכנסו למתכון[/caption]

שקשוקה תרד פרווה:
אם אתם מחפשים אחר מתכון פשוט וקל לשקשוקת תרד ירוקה, הנה לכם מתכון מצוין לשקשוקה תרד פרווה. תרד הוא מהעלים הירוקים הבריאים ביותר, מלא בוויטמין C ובוויטמינים ומינרלים נוספים, כך שהוא ללא ספק יוכל לשדרג את השקשוקה שלכם מבחינה בריאותית. בזכות היותה פרווה, השקשוקה הנפלאה הזו מתאימה לכל שלב של היום, בין אם זה ארוחת הבוקר, הצהריים או הערב.
למתכון הזה צריכים:
5 ביצים בגודל L
3 חבילות תרד טורקי
2 בצלים לבנים בינוניים
4 שיני שום
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור גרוס
זמן ההכנה הכולל: כ-35 דקות.
כמות המנות: 2.
לאופן ההכנה המלא – לחצו כאן.

[caption id="attachment_972" align="alignnone" width="300"]מתכון לשקשוקה תרד פרווה מתכון לשקשוקה תרד פרווה - לחצו על התמונה וכנסו למתכון[/caption]

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il