פודיק - Foodik

בריסקט חזה בקר במעשנה

דרגו את המתכון: 
12 אהבו
12465 צפיות
צפו בסרטון הוידאו של המתכון
בריסקט חזה בקר במעשנה
מנות
10
קושי:
בינוני
זמן הכנה
10 דקות
זמן בישול
12 שעות
זמן כולל
12 שעות ו-10 דקות

מתכון לבריסקט (חזה בקר) במעשנה / מעשנת בשר (בריסקט מעושן) והסבר מפורט על תהליך העישון כולל טיפים ודגשים חשובים! המתכון הזה מתאים למתחילים ולמתקדמים שרוצים להנות מבשר רך וטעים ברמות אחרות! הליך עישון הנתח הזה (נתח של 4 קילו) לקח לנו כ-12 שעות וכלל בתוכו מספר מהלכים / תהליכים כאלו ואחרים עליהם נפרט למטה, כמובן שברגע שהנתח קטן יותר תהליך העישון קצר יותר, יש להצטייד בשבבי עץ עישון בטעם דובדבן, מדחום (רצוי עם חוט כמו שלנו), תבלין ראב, שמן זית וכמובן נתח עסיסי של בריסקט (חזה בקר), צפו במתכון הוידאו שלנו עכשיו והירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלנו כדי לקבל עדכונים על סרטוני עישון בשר נוספים שיעלו בהמשך :)

מטבח:   מטבח ישראלי
שיטת בישול:   מעשנה / מעשנת בשר
כשרות:   בשרי
8 / 0 מרכיבים
מרכיבים
  • לנתח הבשר
  • אביזרים נלווים
8 / 0 שלבים
אופן ההכנה
  • בשלב הראשוני יש לצפות את הבריסקט שלנו בשמן זית ותבלין ראב ולעסות טוב טוב, לשים עוד שכבה נדיבה של ציפוי תבלין ה"ראב" (Rub) על הנתח משני צדדיו ולהכניס למקרר למשך שעתיים שהטעמים יספגו בו כמו שצריך.

  • בנתיים טפלו במעשנה (כמובן שיש סוגים שונים של מעשנות), צריכות להיות לכם 2 צלחות, בצלחת התחתונה מקמו את הגחלים תתחילו להדליק אותם (שלא יהיו חזקים בעוצמה כמו שמדליקים גחלים למנגל) תעזרו בפן שיזרז את מהירות ההדלקה, מלאו מים קרים בצלחת העליונה והכניסו פנימה לתוך המעשנה.

  • טבלו 2 גושי עץ במים ותנו להם לספוג את המים כ - 10-20 דקות, פתחו את פתחי האוורור של המעשנה לחצי, הכניסו את הצלחת עם המים הקרים לחלק העליון מעל לצלחת הגחלים, ושימו על הגחלים את גושי העץ הספוגים במים (אל דאגה הם לא יכבו לכם את הגחלים הם אמורים להוציא עשן ולתת את הארומה הרצוייה לנתח הבשר) מיד תוך כדי שאתם מכניסים את גושי העץ או אפילו 2 דקות לפני - תכניסו את נתח הבשר שלכם לחלקה העליון של המעשנה ותכניסו לתוכו מדחום (רצוי מדחום עם חוט שאת החוט תוציאו מאחד מפתחי האוורור).

  • תוסיפו עוד גחלים לקערה התחתונה ותסגרו את המעשנה, שימו לב שיש לכם מד טמפרטורה על המעשנה - היא צריכה להגיע לכ-120 מעלות, גם 110 זה בסדר, אם הטמפרטורה לא עולה תוסיפו עוד גחלים כדי שעוצמת האש תגבר וכך החום יוגבר גם כן.

  • בשלב הראשוני הנתח צריך להיות בתוך המעשנה כ-3-4 שעות / להגיע לטמפרטורה פנימית (לפי מד החום) של בין כ-62-70 מעלות - אין פה מדע מדוייק, ברגע שהוא הגיע לטמפרטורה הזו - תוציאו את הנתח בזהירות ועטפו אותו היטב בנייר כסף.

  • הכניסו את הנתח שוב למעשנה, הקפידו להוסיף גחלים כדי שעוצמת האש לא תקטן, תוסיפו עוד גושי עץ עישון בטעם דובדבן ספוגים במים למעשנה כדי שהבשר ימשיך לקבל ארומה של עישון בטעם הנכון, שימו לב שכעת הנתח צריך להיות במעשנה מספר שעות (תלוי בגודלו כמובן!) ולהגיע לטמפרטורה פנימית של בין 91-93 מעלות. אנחנו הוצאנו את הנתח שלנו בטמפרטורה של 92 מעלות.

  • לאחר שמוציאים את הנתח מהמעשנה בשלב הסופי (כאשר הוא על 92 מעלות) מכסים אותו היטב כשהוא עדיין עטוף בנייר הכסף במגבת, ונותנים לו לנוח כשעתיים.

  • לאחר שעתיים בהם הנתח נח וקרו בו עוד תהליכים ניתן לפתוח את המגבת, לחשוף ולהוציא את הנתח מנייר הכסף ולחתוך בעזרת סכין ללא שיניים, מבטיחים לכם שהבשר יהיה רך כמו חמאה, שיהיה לכם בתיאבון, אנחנו כאן לכל שאלה.

הערות
  • זמני העישון בין נתח לנתח משתנים, כמובן שאם הנתח קטן יותר זמני העישון יהיו קטנים יותר.

  • ניתן לבחור בשבבי עץ / גושי עץ בטעמים שונים: תפוח, היקורי, מסקיט, פאקן ועוד.

  • באותה השיטה ניתן לעשן בשר אסאדו ולשים לב שבד"כ לוקח לעשן אותו פחות זמן מהבריסקט.

  • גם אם תוציא את הנתח ב 91 מעלות זה בסדר, אין פה מדע מדוייק. במקרה שהוצאתם את הנתח והוא ורוד לכם מדיי אתם יכולים להכניס קצת לתנור הוא יתבשל לא יקרה לו כלום, אבל מומלץ לעבוד לפי השיטה שלנו.

  • לכל שאלה תשאלו אותנו בתגובות ונענה בחיוב בשמחה ובחיוך :)

2 תגובות על: בריסקט חזה בקר במעשנה
דודו
דודו
22 ביוני 2023 בשעה 9:41

יש לי נתח בריסקט עם הבדלים גדולים בעובי המתח האם כדאי לחלק את הנתח לשניים

הגב
שחר חן פודיק
שחר חן פודיק
23 ביוני 2023 בשעה 14:12

כן וכדאי לשקול כל נתח

הגב
ערן
ערן
22 באפריל 2023 בשעה 16:6

האם ניתן להכיון יום קודם לשמור במקרר ולמחרת לחמם לפרוס ולהגיש ?

הגב
שחר חן פודיק
שחר חן פודיק
23 באפריל 2023 בשעה 13:4

כן, למה לא, קצת לחמם

הגב
כתיבת תגובה
מחשבוני המרה
נפחים
משקלים
טמפרטורה

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il