פודיק - Foodik

למה כדאי לשלב שיבולת שועל בתזונה שלכם

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
4037 צפיות
שיבולת שועל היא מהדגנים הבריאים והמזינים ביותר. היא אינה מכילה גלוטן ומלאה במגוון רחב של מינרלים, וויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים, שתורמים רבות לגוף ולנפש. רבים צורכים שיבולת שועל על בסיס יומיומי בשל יתרונותיה הבריאותיים הרבים, ביניהם יכולתה להוריד רמות סוכר בדם. קיימים עשרות זנים של שיבולת שועל, שגדלים בעיקר באירופה. בארץ, גדלים שישה זנים, שללא ספק יכולים לשדרג את התפריט שלכם. אם עוד לא הכרתם את שיבולת השועל, "פודיק" כאן כדי להציג לכם את יתרונותיה הבריאותיים הבולטים ולהמליץ על דרכים לשלב אותה בתזונה היומיומית שלכם.

כדאי לקרוא >> קמח כוסמין: יתרונות בריאותיים וטיפים שימושיים

אז למה כדאי לשלב שיבולת שועל בתזונה שלכם?


מפחיתה את רמות הכולסטרול בדם:
בשיבולת השועל קיימים סיבי בטא-גלוקן, שעוזרים להפחית את רמות הכולסטרול הרע בדם. במקביל, הם גם מגבירים את הפרשת המרה, העשירה בכולסטרול טוב, מה שמאזן את רמות הכולסטרול בדם ומפחית את הסיכון ללקות במחלות לב שונות.

עוזרת לירידה במשקל:
שיבולת השועל משביעה מאד. היא מאיטה את קצב התרוקנות הקיבה ומגבירה את ייצור הפפטיד (חומצת אמינו), הורמון האחראי על תחושת השובע. גם סיבי הבטא-גלוקן המצויים בשיבולת שועל מאיטים את קצב התרוקנות הקיבה. לכן, אכילת שיבולת שועל על בסיס קבוע יכול לעזור לכם לשמור על המשקל.

תורמת לפעילות מעיים תקינה:
בשיבולת שועל מצויים סיבים בלתי מסיסים, שתורמים למעבר מהיר יותר של מזון דרך הקיבה והמעיים. בנוסף, מצויים בה גם סיבים מסיסים רבים, שיוצרים חומר דמוי ג'ל, העוזר בריכוך הצואה. שילוב של שני סוגי הסיבים עשוי לתרום רבות לפעילות תקינה של המעיים ולהקל על מצבים של עצירות.

כדאי לקרוא >> 5 סיבות לשלב זרעי פשתן בתזונה שלכם

מומלצת לאימון אפקטיבי:
שיבולת השועל עשירה בחלבון, שמספק לגוף קלוריות ואנרגיה, כך שהיא מומלצת במיוחד לעוסקים בספורט. הערך הגליקמי הנמוך של שיבולת שועל מעניק לגוף סיבולת גבוהה יותר ותורם לשריפת שומנים בזמן אימון. לאימון אפקטיבי במיוחד, מומלץ לצרוך שיבולת שועל כשלוש שעות לפני האימון.

שומרת על בריאות הלב:
שיבולת השועל עשירה בתרכובות צמחיות, בסיבים מסיסים, באשלגן ובסידן, שתורמים כולם להפחתת לחץ הדם בגוף. היא מרחיבה את כלי הדם ובכך יוצרת זרימת דם טובה ויעילה יותר, שתורמת לבריאות הלב.

שומרת על בריאות העור:
בשיבולת שועל קיימים אחוזים גבוהים של אבץ, תיאמין, ניאצין, נחושת וסלניום, שתורמים לבריאות העור. קיימים גם אחוזים גבוהים של בטא קרוטן ועמילן, שמעניקים לחות לעור ולשיער. כמו כן, מחקרים הוכיחו כי שיבולת השועל מסוגלת לאזן את רמת החומציות בעור, מה ששומר על העור בפני בעיות עור שונות ומקל ומרגיע גירויים. כדי ליהנות מעור נעים ורך יותר ולהיפטר מתחושת גרד, מומלץ לטבול באמבטיה, שמולאה במים המעורבבים עם שיבולת שועל.

אינה מכילה גלוטן:
שיבולת שועל אינה מכילה גלוטן, אולם לעיתים היא עלולה להכיל עקבות מדגנים אחרים, כמו שיפון או חיטה, שמכילים גלוטן. לכן, מומלץ שחולי צליאק ואנשים הרגישים לגלוטן יבחרו במוצרי שיבולת שועל, שעליהם תווית המעידה כי הם אינם מכילים גלוטן.

כמה שיבולת שועל מומלץ לצרוך ביום?
מומלץ לצרוך בין 80 ל-100 גרם שיבולת שועל ביום, שזה שווה ערך לכ-4 כפות. מנה של חצי כוס שיבולת שועל מבושלת מספקת לגוף 5 גרם סיבים, 8 גרם חלבון, מאה אחוז מכמות הברזל המומלצת ליום, מגנזיום, חומצה פולית, סידן, אבץ ועוד שלל ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף.

כדאי לקרוא >> כוסמת: 10 יתרונות בריאותיים ואיך להכין

הכירו את צורותיה השונים של שיבולת השועל:


ריכזנו עבורכם מידע אודות צורותיה העיקריות של שיבולת השועל, כדי שתוכלו לבחור את הסוג המתאים ביותר עבורכם:

שיבולת שועל מהירה:
אם אתם קצרים בזמן, מומלץ להשתמש בשיבולת שועל מהירה, החתוכה לפתיתים דקיקים ומתבשלת תוך כחמש דקות בלבד. היא בעלת מרקם עדין ולכן מהווה מרכיב נהדר בעוגיות ובלחמים.

שיבולת שועל מיידית:
אם אתם עוד יותר קצרים בזמן, אתם יכולים להשתמש בשיבולת שועל מיידית, שהינה שיבולת שועל שבושלה מראש, יובשה ונחתכה. כדי ליהנות משיבולת שועל מוכנה לאכילה, כל שעליכם לעשות הוא להעביר אותה חימום קצר. קיימת גם שיבולת שועל מיידית בצורת חטיף, עם תוספות של קטניות, פירות וכדומה.

שיבולת שועל מגולגלת (שיבולת שועל רגילה):
זוהי שיבולת השועל הנפוצה ביותר, שמשמשת כרכיב העיקרי בגרנולה. שיבולת השועל המגולגלת סופחת אליה כמות גדולה של נוזלים ומתבשלת תוך כרבע שעה. לרוב, היא גם מצליחה לשמור על צורתה המקורית.

כדאי לצפות >> מתכוני שיבולת שועל נפלאים - שייקים, דייסות, ועוד מתכונים מעולים וטעימים :)

גריסי שיבולת שועל:
אלו הם הגרעינים של שיבולת השועל. הם מאד מזינים וניתן להכין אותם באותו האופן שבו מכינים פסטה או אורז. זמן הבישול שלהם הוא כ-35 דקות.

שיבולת שועל אירית:
שיבולת שועל אירית, הנקראת גם שיבולת שועל חתוכה, מגיעה כשהיא חתוכה לחתיכות קטנטנות. היא בעלת מרקם נהדר ומשביעה מאד, אך זמן הבישול שלה ארוך יחסית ועומד על כ-20 דקות. ניתן להשתמש בה כתחליף לדגני הבוקר או כחטיף בריא במהלך היום.

קמח שיבולת שועל:
קמח שיבולת שועל עשוי משיבולת שועל מלאה, שנטחנה לאבקה דקה. להכנת קמח שיבולת שועל בבית, אתם יכולים להשתמש בשיבולת שועל רגילה או מהירה, להכניס אותה למעבד מזון או לבלנדר ולטחון עד לקבלת אבקה דקה. ניתן להשיג קמח שיבולת שועל גם באופן מסחרי. לרוב, משתמשים בקמח שיבולת שועל כמרכיב במאפים או כדי להסמיך רטבים.

איך תשלבו את שיבולת השועל בתזונה שלכם?
לרוב, משתמשים בשיבולת השועל כדי להכין דייסה לארוחת הבוקר. מכניסים חצי כוס שיבולת שועל לסיר עם כוס מים או חלב ומביאים לרתיחה. לאחר מכן, מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל תוך ערבוב מדי פעם, עד להתרככות התערובת. אם יש צורך, מוסיפים נוזלים נוספים. לקראת סיום הבישול, מוסיפים לדייסה פירות, זרעי פשתן, קינמון או כל שדרוג אחר.

גם אם אין באפשרותכם לצרוך שיבולת שועל מדי יום, מומלץ לנסות לשלב את הדגן הבריא הזה בתפריט שלכם לפחות 3-4 פעמים בשבוע. כפי שציינו בכתבה, שיבולת השועל תתרום רבות לבריאותכם ותצייד אתכם באנרגיות טובות לאורך כל היום.

צפו עכשיו >> מתכון לדייסת שיבולת שועל עם בננה

צפו עכשיו >> מתכון לדייסת שיבולת שועל עם קקאו

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il