פודיק - Foodik

המדריך השלם להכנת ביצה קשה

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
18114 צפיות

הביצה היא חלבון איכותי ומזין ביותר, שמכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לנו. ביצה קשה היא תוספת נהדרת לארוחה, אך לעיתים אנו מסתבכים בהכנתה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. במדריך של "פודיק" תלמדו כיצד להכין ביצה קשה ולקלף אותה כך שהחלבון לא יתקלף יחד עם הקליפה. נעבור על כל השלבים, נציג מספר שיטות הכנה ונשלח אתכם למטבח להתנסות בעצמכם. אנו בטוחים שיצאו לכם ביצים קשות מושלמות!

ארבעה שלבים להכנת ביצים קשות:
השלב הראשון: הניחו את הביצים בסיר קטן או פינג'אן וכסו אותם במי ברז פושרים או קרים. חשוב להתחיל עם מי ברז קרים, כיוון שאם תשתמשו במים רותחים מיד בשלב הראשון, זה עלול לגרום לפיצוץ של הביצים. המים אמורים להגיע לגובה של כסנטימטר מעל הביצים. הקפידו לא לחרוג מהגובה הזה, כדי שלביצים לא יהיה חופש תנועה רב מדי והן ייפגמו במהלך הבישול.
השלב השני: הרתיחו את הביצים על להבה בינונית-גבוהה ללא מכסה, עד שהמים מתחילים לבעבע.
השלב השלישי: כשהמים יגיעו לרתיחה, הנמיכו ללהבה הנמוכה ביותר וכסו את הסיר במכסה. בשלו כך במשך 9 דקות. אם אתם משתמשים בכיריים חשמליות, הזיזו את הסיר מהכירה ברגע שהמים רותחים והנמיכו להבה. המתינו כחצי דקה ורק לאחר מכן החזירו את הסיר לכיריים, כיוון שלוקח להם זמן להתקרר. הביצים אמורות להתבשל לחלוטין בדיוק 9 דקות מהרגע שהמים רותחים, אך כדי להיות בטוחים שהביצים מוכנות, אתם יכולים להוסיף עוד דקה-שתיים לזמן הבישול.
השלב הרביעי: הסירו את הסיר מהכיריים ושפכו את המים החמים. שטפו את הביצים הקשות תחת מי ברז קרים או הניחו אותן במי קרח למספר דקות. זה יקל על שלב הקילוף ויעצור את תהליך הבישול של הביצים. בישול יתר יוביל ליצירתה של טבעת ירוקה מסביב לחלמון. השאירו אותן להתקרר בצד למשך כ-5-10 דקות.
כדי שהביצים יהיו חומות, יש להוסיף את הביצים לחמין ולבשל אותן בבישול איטי בסיר או על הפלטה למשך לילה שלם. הביצים יספגו את הצבע החום ממרכיבי החמין ומהבישול הממושך. אפשרות נוספת היא לבשל את הביצים יחד עם קליפות בצל ושני שקיקי תה על להבה נמוכה למשך כ-5 שעות.

כדאי לקרוא >> המדריך המושלם להמסת שוקולד

ארבע שיטות לקילוף ביצה קשה:
קיימות שלוש שיטות מומלצות, שיעזרו לכם לקלף את הביצה הקשה בקלות וביעילות:
שימוש במי קרח: כפי שציינו בשלבים להכנת הביצים הקשות, ניתן להעביר את הביצים לקערת מי קרח מיד לאחר הבישול. זוהי השיטה המומלצת ביותר, שמבטיחה קילוף מהיר ופשוט.
הוסיפו חצי כפית מלח למי הבישול: לפני שאתם מתחילים בבישול הביצים, הוסיפו לסיר חצי כפית מלח. זה יסייע לכם לקלף את הביצים לאחר מכן.
השתמשו בלימון: לפני הכנסת הביצים לסיר הבישול, שפשפו כל ביצה בחצי לימון. בנוסף, הוסיפו למי הבישול כפית מיץ לימון. גם שיטה זו תקל על הקילוף בהמשך.
שימוש חומץ: לסיר עם המים החמים בו תבשלו את הביצים תוכלו להוסיף כפית/2 כפיות חומץ.



כדאי לקרוא >> איך הופכים מתכון לטבעוני

טיפים להכנת ביצה קשה מושלמת:
כשאתם ניגשים להכין ביצה קשה, חשוב להקפיד על כמה כללים, שיעזרו לכם להכין ביצה קשה מושלמת וטעימה:
אחסנו את הביצים בעומק המקרר: כדי לוודא שהביצים ישמרו על האיכויות שלהן ולא יתקלקלו, חשוב לאחסן אותן בצורה טובה במקרר. המקום המומלץ ביותר עבור הביצים הוא בעומק המקרר, שם הטמפרטורה היא קרירה ויציבה. לא מומלץ לאחסן אותן במקום הייעודי שבדלת המקרר. כשפותחים וסוגרים את הדלת, הטמפרטורה משתנה, וזה עלול להזיק לביצים.
וודאו שהביצים טריות: תמיד מומלץ להסתכל על תאריך התוקף, המוטבע על גבי הביצה. אך, כדי לוודא שהביצה טרייה, הניחו אותה בכלי עם מים וקצת מלח. אם הביצה שוקעת, סימן שהיא טרייה. אם היא צפה, סימן שהיא לא טרייה ולא ראויה למאכל. אפשר לזהות אם הביצה טרייה גם אחרי ששברתם אותה. אם החלבון לא מתפזר מדי, והחלמון גבוה יותר מהחלבון, סימון שהביצה טרייה. אם הביצה מתפזרת מדי, סימן שהיא אינה טרייה.
בשלו ביצים בטמפרטורת החדר: מומלץ להוציא את הביצים מהמקרר כ-5-10 דקות לפני תחילת הבישול, כדי שהן לא יהיו קרות מדי.
השתמשו בטיימר: הזמנים הם קריטיים כשמבשלים ביצים. אם תבשלו זמן קצר מדי, אתם עלולים לקבל ביצים רכות מדי. לכן, מומלץ להשתמש בטיימר ולמדוד את משך זמן הבישול.

כדאי לקרוא >> איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

כמה זמן אפשר לשמור את הביצים הקשות במקרר?
אם הביצה אינה קלופה, ניתן לשמור אותה במקרר עד שבוע ימים. מומלץ גם לעטוף את הביצה הקשה בנייר כסף או בניילון נצמד כדי למנוע ממנה לספוג ריחות במקרר. אם קילפתם את הביצה, מומלץ לאכול אותה מיד ולא לשמור אותה במקרר.

איך מכינים ביצה רכה?
לפני שאתם ממהרים להכין ביצה רכה, חשוב לדעת שישנה סכנת סלמונלה באכילת ביצה רכה, כיוון שהביצה אינה מבושלת לגמרי. לכן, ביצה קשה עדיפה על ביצה רכה, בייחוד עבור אנשים במצבי סיכון גבוה, כגון נשים בהיריון, ילדים קטנים ואנשים בעלי מערכת חיסון חלשה. אם בכל זאת בחרתם להכין ביצה רכה, הסוד הוא לבשל אותה במשך כ-4-5 דקות בלבד. החלמון במקרה הזה יהיה נוזלי. הוספת 1-3 דקות לזמן הבישול תגרום לחלמון להתמצק מעט, אך הוא עדיין יהיה רך יחסית.
אם תכינו ביצים קשות וביצים רכות ותחליטו לשמור חלק מהן במקרר, כדאי לדעת כיצד להבדיל ביניהן. כדי לבדוק אם הביצה קשה או רכה, הניחו אותה על השיש, סובבו והסתכלו כיצד היא מסתובבת. אם הביצה מסתובבת במהירות ובקלות, מדובר בביצה קשה. אם היא מתנדנדת ומסתובבת באיטיות, סימן שהיא ביצה רכה, כיוון שהיא מלאה בנוזלים.

לרשותכם סרטון ארוך יותר מהסרטון הקודם:



כדאי לקרוא >> טיפים להכנת אורז מושלם

לאחר הכנת הביצה הקשה, תוכלו להתענג עליה בתוספת התבלינים המועדפים עליכם. אם תרצו, תוכלו גם לשלב אותה במגוון מתכונים טעימים, ביניהם סלט מיונז עם ביצים קשות, חמין וסביח. לא משנה במה תבחרו, העיקר שיהיה בתיאבון!

רוצים לצפות במתכוני ביצים? לחצו כאן ותגיעו לקטגוריית מתכוני ביצים עם כל מיני מתכונים מעניינים

אם אתם רוצים להכין ביצה עלומה כנסו למדריך הוידאו שלנו שיראה לכם כיצד להכין ביצה עלומה מושלמת בבית!

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il