פודיק - Foodik

המדריך המושלם להמסת שוקולד

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
8071 צפיות
אנשים המרבים לאפות נתקלים לא פעם במתכונים הדורשים המסת שוקולד. ניתן להשתמש בשוקולד המומס לציפוי עוגות, עוגיות ואפילו לפונדו. אבל איך עושים את זה נכון? "פודיק" כאן כדי לתת לכם את התשובה המפורטת ביותר, שכנראה לא תמצאו באף מתכון. בכתבה נספר לכם על חמש שיטות, שיעזרו לכם להמיס את השוקולד בצורה הנכונה וליצור קינוחים מדהימים.

בכל אחת מהשיטות, חשוב להקפיד על כללים בסיסיים. שוקולד הוא חומר גלם עדין, ולכן חשוב להמיס אותו בצורה מבוקרת וזהירה. הקפידו להשתמש בכלים יבשים ונקיים ולעבוד באיטיות ובעדינות, כדי להבטיח שהשוקולד ישמור על טעמו הטוב. טיפה אחת של מים עלולה לפגום במרקם השוקולד ולהפוך אותו לגבשושי. שברו את השוקולד לקוביות קטנות ושוות בגודלן לפני ההמסה, כדי לזרז את תהליך ההמסה. בנוסף, מומלץ להשתמש בשוקולד מריר איכותי, בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, שמעניק טעם עשיר יותר משוקולד חלב.

הנה לכם כמה מהשיטות המובילות להמסת שוקולד:

המסת השוקולד על בן מארי:
שיטת המסת שוקולד על בן מארי, שנקראת גם "שיטת הסיר הכפול", היא השיטה המסורתית, שמועדפת על ידי קונדיטורים מקצועיים, אך פופולארית גם בקרב אופים ביתיים. הרתיחו שתי כוסות מים בסיר והשאירו אותו על להבה נמוכה. הניחו מעל הסיר קערה עמידה לחום והכניסו לתוכה את קוביות השוקולד. הקערה צריכה להיות תלויה מעל למים הרותחים ולא לגעת בהם. בשלב הזה, הקערה תתחיל להתחמם בצורה איטית ומבוקרת מהאדים של המים הרותחים שמתחתיה. כדי להיות בטוחים שהטמפרטורה אינה עולה על 45 מעלות, הטמפרטורה המומלצת לעבודה עם שוקולד, מומלץ להשתמש במדחום ייעודי למטבח. ערבבו את הקוביות בעדינות ובאיטיות באמצעות מרית סיליקון או כף עץ עד שהשוקולד נמס כולו. אם הטמפרטורה עולה על 45 מעלות, ניתן להסיר את הקערה מהסיר ולהמשיך לערבב את השוקולד. הקפידו לנגב היטב את האדים שהצטברו על דפנות הקערה, כדי שהלחות לא תחדור לשוקולד המומס.
יתרונות השיטה: השיטה מאפשרת בקרה טובה על תהליך המסת השוקולד, שכן אתם יכולים לשלוט על הטמפרטורה של השוקולד. לכן, אם תקפידו לערבב את השוקולד ולשמור על טמפרטורה סבירה, הסיכויים שהוא יישרף פחותים.
חסרונות השיטה: השיטה אורכת זמן רב יחסית ודורשת מאיתנו לשטוף שני כלים במקום כלי אחד. בנוסף, כיוון שמשתמשים בסיר עם מים, זה מגביר את הלחות הקיימת בסביבת העבודה. יש להקפיד יתר על המידה, שהלחות לא תחדור לשוקולד המומס.

כדאי לקרוא >> כך תקפיאו את העוגות והעוגיות שלכם

המסת שוקולד על התנור:
במקום להמיס את השוקולד על הכיריים, אתם יכולים להשתמש בתנור. הדליקו את התנור לחום גבוה. הכניסו את קוביות השוקולד לקערה עמידה לחום והניחו אותה על גבי התנור. ערבבו את השוקולד עד שהוא נמס כולו. אפשרות נוספת היא להמיס שוקולד בתנור, שחומם מראש לחום בינוני. הכניסו את השוקולד לסיר או לתבנית המתאימה לשימוש בתנור ובדקו בכל כמה דקות כדי לוודא שהשוקולד אינו נשרף. ערבבו את השוקולד מדי פעם עד שהוא מגיע למרקם הרצוי.
יתרונות השיטה: שיטה זו מתאימה למי שאין ברשותו כיריים או מיקרוגל. השוקולד מתחמם בטמפרטורה אחידה ואין צורך לנקות יותר מכלי אחד.
חסרונות השיטה: השיטה אורכת זמן רב יחסית, כיוון שלוקח זמן עד שהתנור מתחמם במידה מספקת.

כדאי לקרוא >> טיפים לאפיית מאפים מושלמים

המסת שוקולד במיקרוגל:
שיטה פשוטה נוספת להמסת שוקולד היא באמצעות המיקרוגל, בייחוד אם מדובר בכמות קטנה של שוקולד. זו נחשבת לשיטה הכי פחות מבולגנת ומלוכלכת. הניחו את קוביות השוקולד בקערה המתאימה לשימוש במיקרוגל והכניסו למיקרוגל למשך 20 עד 30 שניות. הוציאו את הקערה מהמיקרוגל, ערבבו באמצעות מרית סיליקון או כף עץ והכניסו חזרה למיקרוגל. הפעילו את המיקרוגל לכ-20 שניות נוספות, הוציאו את הקערה וערבבו שוב. המשיכו בסדר הפעולות הזה עד שהשוקולד נמס לגמרי. כשמערבבים, חשוב לערבב גם את השוקולד שנמצא בקרקעית הקערה, כיוון שיש לו נטייה גבוהה יותר להישרף. בנוסף, הקפידו לא להפעיל את המיקרוגל לזמן ממושך מ-30 שניות בכל פעם, כדי שהשוקולד לא יישרף.
יתרונות השיטה: זוהי שיטה פשוטה יחסית, שאינה דורשת מאיתנו ניקיון של יותר מכלי אחד. כמו כן, הסיכויים להצטברות לחות אינם גבוהים ולכן יש סיכון נמוך יותר לחדירת לחות לשוקולד המומס.
חסרונות השיטה: כל מיקרוגל פועל בטמפרטורה מעט שונה, כך שקשה לדייק ולשמור על טמפרטורה מסוימת.

כדאי לקרוא >> איך להכין צבעי מאכל טבעיים בבית

המסת שוקולד עם שמנת מתוקה:
אם אתם מכינים ציפוי לעוגה, כנראה שתצטרכו לערבב את השוקולד עם שמנת מתוקה. אתם יכולים לשים את השמנת המתוקה על בן מארי וכשהיא מתחילה להתחמם, להכניס לקערה את קוביות השוקולד ולהתחיל לערבב בעדינות ובאיטיות עד להמסה מלאה. אפשרות נוספת היא לשים את השוקולד והשמנת בסיר, ולהניח אותו ישירות על להבה נמוכה. השיטה הזו מהירה וטובה, אך דורשת תשומת לב מיוחדת ומתמדת כדי להבטיח שהשוקולד לא יישרף.
ניתן להשתמש בשמנת מתוקה גם בשיטת ההמסה במיקרוגל. רוקנו גביע שמנת מתוקה לקערה חסינה לחום והכניסו למיקרוגל למשך כדקה. הקפידו שהשמנת לא תרתח יתר על המידה. הוציאו את השמנת מהמיקרוגל, הוסיפו את קוביות השוקולד וערבבו בלי הפסקה עד להמסה מלאה.
מרחו את השוקולד המומס באופן שווה על העוגה והכניסו למקרר כדי שהציפוי יתייצב.

כדאי לקרוא >> איך הופכים מתכון לטבעוני

המסת שוקולד לבן:
שוקולד מריר אומנם עשיר ואיכותי יותר משוקולדים אחרים, אך לעיתים יש מתכונים הדורשים המסה של שוקולד לבן. שוקולד לבן רגיש יותר לחום ונמס במהירות רבה יותר, לכן השיטה המומלצת ביותר להמסתו היא על בן מארי. להמסה במיקרוגל, מומלץ להפעיל את המיקרוגל למשכי זמן קצרים במיוחד, של כ-10 שניות בכל פעם.

מומלץ להתנסות ולבדוק מהי השיטה הטובה ביותר עבורכם. אנו בטוחים שתצליחו ליצור שוקולד מומס מעולה, שישמש אתכם בהכנת קינוחים טעימים ומגוונים.

כדי לצפות במתכונים טעימים עם שוקולד לחצו כאן

כדאי לצפות במתכונים מתוקים לחצו כאן

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il