פודיק - Foodik

איך להפוך מתכונים חלביים לפרווה?

שתפו:
עודכן ב- 22 במרץ 2022
5861 צפיות
נושא הכשרות הוא עניין משמעותי בישראל, כך שאחת השאלות הנפוצות ביותר, שנשאלת על ידי ישראלים העוסקים באפייה, היא איך ניתן להפוך מתכונים חלביים למתכוני פרווה. במאמר זה, צוות "פודיק" יסקור עבורכם תחליפים אפשריים למוצרי חלב וכן יספק מספר טיפים שימושיים, שיעזרו לכם להכין מתכוני פרווה נפלאים.
אולם, לפני שאתם ממהרים להמיר מתכון חלבי לפרווה, חשבו האם זה כדאי. אם הטעמים של המתכון ישתנו לחלוטין, יכול להיות שכדאי לכם לוותר על הרעיון. כך למשל, לא מומלץ להמיר מתכונים של עוגות גבינה לגרסה נטולת חלב. זה מנוגד לרעיון של עוגת גבינה. מומלץ לבחור במתכונים, שבהם הטעם הדומיננטי הוא לא טעם חלבי, כדי שמתכון הפרווה יהיה טוב וטעים כמו המקור.

כדאי לקרוא >> איך הופכים מתכון לטבעוני

אז מהם התחליפים המומלצים למוצרי חלב?
קיימים תחליפים רבים למוצרי חלב, וכל אחד מוזמן לבחור את תחליפי החלב המתאימים ביותר עבורו. הנה לכם מספר תחליפים ידועים:
חלב סויה: חלב סויה עשוי מפולי סויה והינו תחליף החלב המועדף על אנשים הרגישים לחלב. למעשה, זהו כנראה החלב הצמחי הנפוץ ביותר בשוק, כך שניתן להשיג אותו בכל מכולת או סופר. הוא מגיע בקרטון של ליטר עמיד או רגיל.
חלב שקדים: חלב צמחי זה עשוי משקדים טחונים. הוא בעל טעם עדין ומתקתק של שקדים וגוון מעט צהבהב. הוא מגיע בקרטון של ליטר עמיד או רגיל.
חלב אורז: חלב זה עשוי מאורז טחון. הוא בעל צבע מעט שקוף ומרקם דליל. ניתן להשיג אותו בחנויות המזון בקרטון של ליטר עמיד או רגיל.
חלב אגוזי לוז: חלב זה עשוי מאגוזי לוז טחונים. הוא בעל גוון שנהב וטעם עדין של אגוזים. ניתן להשיג אותו בחנויות המזון בקרטון של ליטר עמיד.
חלב שיבולת שועל: חלב זה עשוי משיבולת שועל טחונה. הוא בעל גוון שנב ומרקם חלק. ניתן להשיג אותו בחנויות המזון בקרטון של ליטר עמיד.
חלב קוקוס: חלב קוקוס מגיע בקרטוניות קטנות ובפחיות של 400 מ"ל. חשוב להסתכל על טבלת הערכים התזונתיים שעל גב המוצר כדי לבדוק את אחוזי השומן שבו. חלב קוקוס אמור להכיל בין 6 ל-14 אחוזי שומן.
קרם קוקוס: קרם קוקוס מגיע גם הוא בפחיות של 400 מ"ל, אך בניגוד לחלב הקוקוס, הוא מכיל בין 17 ל-25 אחוזי שומן. יש לנער את הפחית לפני הפתיחה כדי שהשומן, המצטבר בחלקו העליון, יתערבב עם שאר הקרם.
מי קוקוס: גם מי הקוקוס מגיעים בפחיות של 400 מ"ל, אבל יש בהם את כמות השומן הקטנה ביותר מבין מוצרי הקוקס - בין 3 ל-6 אחוזי שומן בלבד.
חמאת קוקוס: מדובר על שומן אגוזי קוקוס, שמכיל את ציפת הפרי. משום כך, החמאה נשארת לבנה גם לאחר המסה.
שמן קוקוס: מדובר על שומן אגוזי קוקוס, שמגיע בצנצנות של 500 גרם או קילוגרם אחד. הוא הופך למוצק בטמפרטורת החדר ונמס לחלוטין בטמפרטורה גבוהה. אומנם המחיר של המוצר יקר, אך הוא נוח מאד לעבודה ומדמה את מרקם החמאה בצורה נפלאה.
שמנים צמחיים: שמן סויה, שמן קנולה, שמן תירס, שמן חמניות וכל שמן אחר מן הצומח. גם שמן קוקוס נחשב שמן צמחי, אך הוא נבדל מהשמנים האחרים מבחינת המרקם ואופן השימוש. גם שמן זית נחשב שמן צמחי, אך בניגוד לשמנים האחרים, הוא בעל טעם של זיתים.

כדאי לקרוא >> טיפים לאחסון נכון של מזון יבש

במה משתמשים במקום חלב?
ניתן להשתמש בכל סוגי החלב הצמחיים כדי להחליף חלב פרה. עם זאת, חשוב לזכור שחלב צמחי המופק מאגוזים הוא בעל טעם עדין של אגוזים, כך שמומלץ לבחור בחלב ניטרלי מבחינת טעם, כמו חלב אורז או חלב סויה. ההמרה היא ביחס של 1:1. כך לדוגמה, אם במתכון כתוב להשתמש ב-100 מ"ל חלב פרה, יש להשתמש ב-100 מ"ל חלב צמחי.
בעוגות בחושות אתם יכולים להמיר חלב פרה במים, גם כן ביחס של 1:1.

כדאי לקרוא >> תחליפי ביצים שכדאי להכיר

במה משתמשים במקום יוגורט, אשל או שמנת חמוצה?
לרוב, משתמשים ביוגורט, אשל או שמנת חמוצה בתור נוזלים במאפינס, עוגות בחושות ועוגיות רכות. ההבדל ביניהם הוא באחוזי השומן, כאשר יוגורט לרוב מכיל בין 1.5-3 אחוזי שומן, אשל מכיל כארבעה אחוזי שומן ושמנת חמוצה מכילה בין 9-15 אחוזי שומן. את היוגורט והאשל מומלץ להמיר בחלב סויה או במי קוקוס באותה הכמות המצוינת במתכון, בעוד שאת השמנת החמוצה מומלץ להמיר בחלב קוקוס באותה הכמות.

כדאי לקרוא >> טיפים לבישול צמחוני וטבעוני

במה משתמשים במקום חמאה?
בארץ, חמאה מכילה כ-82 אחוזי שומן, לכן התחליף הצמחי המומלץ ביותר לחמאה הוא שמן קוקוס, שמכיל גם הוא כמות גדולה של שומן. אם משתמשים בשמן קוקוס, יחס ההמרה הוא 1:3/4. כך לדוגמה, במקום להשתמש ב-100 גרם חמאה, תשתמשו ב-75 גרם שמן קוקוס. ניתן להשתמש גם בחמאת קוקוס.
כאשר אתם משתמשים בתחליף צמחי לחמאה, חשוב לשים לב גם למרקם החמאה הרשום במתכון. אם כתוב להשתמש בחמאה מומסת, אתם צריכים להמיס את התחליף במיקרוגל. אפשר גם להשתמש בשמן צמחי ביחס של 1:3/4. אם כתוב להשתמש בחמאה רכה, אתם צריכים להשתמש בשמן קוקוס רך, שעבר ערבול קצר בבלנדר או במעבד מזון. אם כתוב להשתמש בחמאה קרה, יש להשתמש בשמן קוקוס מהמקרר.

כדאי לקרוא >> טיפים לבחירת הירקות הטריים ביותר

במה משתמשים במקום שמנת מתוקה?
בכל מקרה, להמרה של שמנת מתוקה מומלץ להשתמש בקרם קוקוס. יחס ההמרה תמיד יהיה 1:1. אך, כדי להשתמש בצורה יעילה בקרם הקוקוס, אנו צריכים לבדוק האם השמנת תעבור הקצפה או לא.
אם השמנת אמורה לעבור הקצפה, כדאי להשתמש בקרם קוקוס קר. הכניסו פחית או שתיים של קרם קוקוס לקירור של לפחות 24 שעות ולאחר מכן, הוציאו מהמקרר, פתחו בזהירות את המכסה והוציאו באמצעות כף רק את החלק השומני אל קערת המיקסר. אין להשתמש בנוזלים של קרם הקוקוס.
אם השמנת אינה אמורה לעבור הקצפה, למשל במתכוני טראפלס, ניתן להשתמש בכל רכיביו של קרם הקוקוס.

כדאי לקרוא >> 5 סיבות לשלב זרעי פשתן בתזונה שלכם

אנו מקווים שהטיפים הללו יעזרו לכם להפוך כל מתכון חלבי לפרווה. שיהיה בתיאבון!

עקבו אחרי פודיק בפייסבוק | עקבו אחרי פודיק באינסטגרם | עקבו אחרי פודיק ב-TikTok | עקבו אחרי פודיק ב-YouTube

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il