פודיק - Foodik

תזונה מאוזנת: הדרך המומלצת לירידה במשקל

שתפו:
עודכן ב- 10 בפברואר 2021
2762 צפיות
רוב האנשים המעוניינים לרדת במשקל פונים לדיאטות שונות, שבמרכזן - צריכה מופחתת של קלוריות. כך, הם מגיעים למצב שבו הם מתחילים לספור קלוריות, מעדיפים מוצרי מזון ומשקאות המתויגים כ-"לייט" או "דייאט", צורכים ממתיקים מלאכותיים ובסופו של דבר, מסתובבים רעבים במשך רוב שעות היממה. אך, יש דרך הרבה יותר קלה לרדת במשקל ולשמור על משקל גוף תקין לאורך זמן, והיא לשמור על תזונה מאוזנת, לאכול בריא יותר ולעסוק בפעילות גופנית. "פודיק" כאן כדי להציג לכם את החלופה המומלצת לדיאטה.

כדאי לקרוא >> תחליפי ביצים שכדאי להכיר

אז מה רע בדיאטות הרגילות?
בדיאטות הרגילות, מאכלים מתוקים נמצאים מחוץ לתחום. כדי למלא את החסר, רבים פונים לממתיקים מלאכותיים שונים, כמו מסטיקים, משקאות קלים, סוכריות ומעדני חלב דלי קלוריות. ממתיקים מלאכותיים אלו אומנם אינם מוסיפים קלוריות רבות, אך מעלים את החשק למתוק. כך, במקום להסתפק בסוכריה אחת, אנחנו צורכים עוד ועוד ממתיקים מלאכותיים, שמכילים לא מעט כימיקלים מזיקים. הכימיקלים הללו מעסיקים את הכבד, שהינו האיבר האחראי על נטרול ופינוי רעלים מהגוף. בנוסף, הוא גם אחראי על חילוף החומרים. כשהכבד משקיע מאמצים לפנות כימיקלים מזיקים מהגוף, חילוף החומרים נפגע ובסופו של דבר, זה מקשה עלינו לרדת במשקל.
נוסף לכך, הדיאטות הרגילות בדרך כלל מעודדות הפחתה בכמות הפחמימות. כשאנו צורכים פחמימות, המוח שלנו מפריש חומרים כימיים שונים – אנדורפינים, סרוטונין ודופאמין, שגורמים לתחושת רוגע ולמצב רוח טוב. כשאנו מונעים מעצמנו את הפחמימות הללו, אנו עלולים לסבול ממצבי רוח ירודים.

כדאי לקרוא >> למה כדאי לשלב שיבולת שועל בתזונה שלכם

טיפים לירידה בריאה במשקל:
כעת, כשאתם מבינים את הסכנות הטמונות בדיאטה רגילה, אנו מציעים לכם חלופה – ירידה במשקל באמצעות תזונה בריאה ומאוזנת והגברת הפעילות הגופנית. הנה לכם מספר טיפים, שיעזרו לכם לרדת במשקל מבלי שתצטרכו להרעיב את עצמכם:
* דאגו לאכול לפני שאתם נעשים רעבים מדי. חשוב להיות קשובים לגוף ולאכול כשמתחיל להתעורר אצלכם הרעב. אם תחכו עד שהרעב יהיה גדול מדי, אתם עלולים להיסחף לאכילה מרובה מדי. מומלץ לפרוס את הארוחות שלכם על פני היום, כך שבסך הכול תאכלו כשש ארוחות במהלך היום.
* אכלו באיטיות. הקפידו לאכול בזמנים שבהם אין לכם לחץ של זמן. אם תשקיעו בפעולת הלעיסה של המזון, יהיה לכם קל יותר לזהות מתי אתם שבעים. בנוסף, אכילה איטית תורמת לשיפור מערכת העיכול, מפחיתה עצירות, גזים ונפיחות.
* שתו מים. חשוב מאד להקפיד על שתיית כמות מרובה של מים במהלך היום. כלומר, לפחות שמונה כוסות מים ביום. צריכה מרובה של מים תשפר את תפקוד מערכת העיכול שלכם ותשמור לכם על הבריאות. הימנעו ככל הניתן ממשקאות קלים וממשקאות עתירי קפאין, כמו קפה, תה ומשקאות אנרגיה.
* צמצמו את צריכת הסוכר. הגוף שלנו אומנם זקוק לסוכר, אך לא בכמויות האדירות שמקובל לצרוך בימינו. לכן, הפחיתו בהדרגה את כמות הסוכר שאתם צורכים במהלך היום ונסו למצוא חלופות פחות מתוקות, כמו שוקולד מריר. לא רק שזה יעזור לכם לרדת במשקל, אלא זה גם יפחית את הסיכויים שלכם ללקות במחלות שונות, כגון כבד שומני, סוכרת ואפילו סרטן.
* אכלו יותר פירות. פירות אומנם מכילים סוכר, אך הסוכר שלהם בריא יותר והם גם מספקים מגוון דברים נוספים, כמו סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון, שמשפרים מאד את הבריאות. חשוב לצרוך את הפירות כשהם טריים ועדיף להימנע ממיצים סחוטים.
* דאגו לשלב פחמימות בארוחות שלכם. הפחמימות אומנם מכילות קלוריות, אך מספקות יותר ממחצית מהאנרגיה היומית הנדרשת לנו. לכן, חשוב לשלב את הפחמימות בתזונה היומית שלכם ולשאוף לשלב פחמימה בכל ארוחה. הפחמימות המומלצות ביותר לאנשים המעוניינים לרדת במשקל הן לחם שיפון, שיבולת שועל, קינואה, גרגרי חומוס ותותי שדה.
* הפחיתו את כמויות המלח. אם אתם נוטים להמליח את האוכל שלכם בנדיבות, כדאי להתחיל להפחית בהדרגה את כמויות המלח שאתם מוסיפים למזון שלכם. יכול להיות שהמאכלים ירגישו לכם תפלים בהתחלה, אך לאט-לאט אתם תתרגלו.
* אכלו הרבה ירקות. ירקות הם מהמזונות המומלצים ביותר לאלה המעוניינים לרדת במשקל. הם מכילים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן, דבר חשוב מאד בזמן דיאטה. מומלץ לצרוך כמות גדולה של ירקות לאורך היום ולהקפיד לצרוך ירקות מסוגים ומצבעים שונים.
* צרכו שומן בלתי רווי. בניגוד לשומן הרווי ולשומן הטראנס, שומן בלתי רווי הוא שומן טוב, שחשוב מאד לשלב בתזונה שלנו. השומן הבלתי רווי מספק תחושת שובע לאורך זמן ומכיל מגוון חומצות שומן חשובות. הוא גם יעיל בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות שונות, כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן. תוכלו למצוא שפע של שומן בלתי רווי בטחינה, בשקדים, באבוקדו, באגוזי מלך, בשמן זית, בדגי סלמון ובזרעי פשתן.
* שלבו חלבונים בארוחות שלכם. החלבונים עשירים בברזל, מעודדים את התפתחות הגוף ומגנים על המערכת החיסונית. הם מספקים תחושת שובע לאורך זמן ולכן, עוזרים לרדת במשקל. תוכלו למצוא חלבונים בביצים, בדגים, בבשר ובעוף. אם אתם צמחוניים או טבעוניים, אתם יכולים להשיג את החלבונים מסויה וטופו.
* בצעו פעילות גופנית לאורך השבוע. פעילות גופנית אינה חייבת להיות ריצה. אתם יכולים לעשות צעידות, להשתתף בשיעור ספינינג, ללכת לשיעור קיקבוקס או לקחת חלק בשלל פעילויות נוספות. חשוב להקפיד על פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע כדי לשמור על גוף חזק ובריא וכמובן, כדי לרדת במשקל.

כדאי לקרוא >> כוסמת: 10 יתרונות בריאותיים ואיך להכין

כדי לשמור על משקל גוף תקין, חשוב להתמיד ולשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת ועל פעילות גופנית. עם הטיפים של "פודיק" אנו מקווים שתצליחו לרדת במשקל וליהנות מחיים בריאים יותר. מומלץ גם להיוועץ בדיאטנית לפני תחילת התהליך, כדי שתוכלו להתאים את התזונה לגוף שלכם.

*מאמר זה הינו בגדר ייעוץ בלבד, איננו יועצי תזונה

אם תרצו לקרוא מידע על כתבות בנושאי ערכים תזונתיים לחצו כאן ותוכלו להנות ממידע נפלא.

לכניסה למדור הבריאות של אתר פודיק לחצו כאן ותהנו מכתבות נפלאות.

כתבו לנו

הניוזלטר של פודיקהניוזלטר של פודיק

קבלו למייל מתכונים חדשים וכתבות מעניינות

check_http_searchstring_elasticode_co_il